בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב פיקוד מרכז לידי השמאל הקיצוני

נעם תיבון, הנחשב לסדין אדום בהתיישבות, ימונה לאלוף פיקוד המרכז

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • א' כסלו תשע"ה - 16:48 23/11/2014
גודל: א א א
נועם תיבון (דובר צה"ל)
נועם תיבון (דובר צה"ל)

פיקוד מרכז ישאר בידי אנשי השמאל הקיצוני, כך עולה מפרסומים אודות החלטת צה"ל למנות את האלוף נעם תיבון לתפקיד אלוף פיקוד המרכז במקומו של ניצן אלון. אלון ימונה לראש אגף המבצעים בצה"ל.

תיבון נחשב לדמות שנויה במחלוקת קשה בהתיישבות, וזאת עקב פעולות ההרס הרבות שביצע והתנהלותו הדורסנית כלפי המתיישבים, עוד בהיותו מח"ט חברון.

על פי פרסומים בכלי התקשורת, חלק מבני משפחתו הקרובה של האלוף תיבון מחזיקים בדעות שמאל קיצונית. אמו עליזה, המתגוררת בקיבוץ צרעה היתה פעילה בתנועת השמאל הקיצוני "האם החמישית" שקראה לצה"ל להפסיק ולפעול ברצועת עזה ולפנות את גוש קטיף. רעייתו, גלי, חתמה על עצומה בעד טלי פחימה, שהורשעה במסירת ידיעות לאויב, התאסלמה והיתה חברתו של רב המרצחים זכרייה זביידי. בנו, אמיר, כיום הכתב המדיני של אתר וואלה, פרסם בעבר באינטרנט מאמרים הקוראים לחרם על מוצרים מיהודה ושומרון.

בעת שכיהן כמפקד אוגדת איו"ש לפני כחמש שנים, פעל תיבון בנחישות כנגד המאחזים והגבעות ביהודה ושומרון וספג ביקורת חריפה מצד הנהגת ההתיישבות, במיוחד לאחר ההרס הברוטאלי והאלים באישון ליל של חוות פדרמן.

פדרמן עצמו פרסם את ההחלטה על המינוי בדף הפייסבוק שלו וכתב "רבותי הכינו את עצמכם. נעם תיבון, שמאלני קיצוני, יליד קיבוץ השמאל הקיצוני צרעה. ש: הרס את חוות מעון, התנדב להרוס את ביתו של נתי עוזרי הי"ד, ולגרש את אלמנתו וילדיו באישון לילה בחורף קר וגשום לרחובות העיר ירושלים. הרס את האנדרטה לזכר יאיר מנדלסון הי"ד ב'יד יאיר' בניגוד לצו ביניים של בג"צ. פינה את בית השלום באלימות מרובה. וכן, גם את הבית שלי הרס על חפציו באישון לילה. הולך להיות אלוף פיקוד מרכז. משפחתו הכוללת את אמו עליזה תיבון שמאלנית קיצונית, אשתו גלי תיבון שהשתתפה בהפגנות למען טלי פחימה ובנו שקרא להחרים מוצרים מיו"ש. מברכת על המינוי של מי שיגשים את האידיאולוגיה של השמאל הקיצוני".

בני משפחת פדרמן אף הפגינו מול ביתו של תיבון בעקבות הרס ביתם, ובנותיו הואשמו בחלוקת פלאיירים לשכניו בהם כונה תיבון "מפלצת".

בזמן מבצע צוק איתן פורסם כי תיבון עמד בראש צוות שהקים צה"ל לבחינת תלונות אודות פגיעה כביכול של הצבא באוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד