בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פשיעה

דו"ח של מרכז המחקר של כנסת ישראל מצביע על אחוזי פשיעה עצומים בקרב הערבים יחסית למספרם באוכלוסייה בארץ. עלייה בחשודים הערבים במקרה רצח לעומת ירידה במספר היהודים באותה עבירה, זה רק חלק קטן מהנתונים על "אזרחיה הנאמנים" של המדינה

  • אברהם שפירא
  • א' כסלו תשע"ה - 14:23 23/11/2014
גודל: א א א

במסמך שפרסם משרד הכנסת לפני כארבעה חודשים בנושא הפשיעה במדינת ישראל ובמגזר הערבי בפרט, מתבררים נתונים מעניינים על כמות הפשיעה, התיקים והענשה בנוגע לערבים ביחס לנתון האומר כי הם מרכיבים רק כ-20% מהאוכלוסייה.

למרות הנתונים החמורים שמשתמעים מהדו"ח הזה, לא תמצאו בתקשורת כתבות על הנושא ואתם יכולים לנחש לבד למה.

על פי הדו"ח, שיעור האסירים הפליליים הערבים, ללא המחבלים והאסירים הביטחוניים, עומד על כ-49% מכלל האסירים זאת על פי נתוני שירות בתי הסוהר על אף שהם מרכיבים רק כחמישית מהאוכלוסייה במדינת ישראל.

בקרב הצעירים בארץ, אחוז הפשיעה של הצעירים הערבים גדול בשליש מהכמות שלהם בכלל הצעירים בארץ. כ-63% מהערבים אומרים כי רמת הפשיעה באזור מגוריהם גבוהה לעומת 18.7% יהודים שאומרים כך. נתונים אלו מצביעים באופן ישיר על פערים גדולים בין המגזר היהודי, הערבי והפשיעה שלהם כשבאופן עקבי, הערבים "מנצחים" בסולם הפשע.

בנוגע לנושא הנשק הלא חוקי הכולל- אחזקת נשק, מכירתו, הובלה ושימוש, התיקים שנפתחו לחשודים ערבים הם פי 10 מכמות התיקים שנפתחו ליהודים באותם עבירות. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אמר בנושא כי "ברוב הבתים במגזר הערבי יש נשק לא חוקי".

כחלק ממבצעי "ניקוי כלים" של המשטרה למציאת נשק בלתי חוקי במגזר הערבי, הודיע המשטרה כי ערבי שיבוא להפקיד את נשקו בתחנת המשטרה יזכה לחסינות מהעמדה לדין.

בסקר שנערך על אלימות אצל יהודים וערבים נמצא, כי בנוגע למוצא התוקף בתיקי רצח, מספר התיקים אצל הערבים גדול בחמישית מתיקי היהודים. לגבי מוצא הקרבן נמצא להיפך, מספר הקרבנות היהודים הוא הגדול.

נתון אחר אומר כי מתוך 140 רשויות מקומיות בהם קיים פרויקט "עיר ללא אלימות", 60 מהרשויות המקומיות הם ערביות בעוד שכאמור הם מהווים רק כחמישית מהאזרחים בארץ. "עיר ללא אלימות" היא תכנית שנבחרה לשמש 'תכנית הדגל' של ממשלת ישראל ושל המשרד לביטחון הפנים בתחום ההתמודדות עם התנהגות אנטי-חברתית, אלימות, עבריינות ופשיעה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד