בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להגביר הדרישה להקמת הנהגה מתוקנת"

פעילי תנועת דרך חיים חילקו אלפי פליירים בהם גילוי דעת תורה מאת ראש התנועה, הרב יצחק גינזבורג. תשובה ציבורית, נקמה, הנהגה מתוקנת ועבודה עברית

  • אברהם שפירא
  • א' כסלו תשע"ה - 18:20 23/11/2014
גודל: א א א
הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורג

בעקבות המצב הביטחוני הוציא ראש תנועת 'דרך חיים'הרב יצחק גינזבורג, גילוי דעת תורה לציבור. בגילוי הדעת מסביר הרב גינזבורג על החשיבות בתשובה ציבורית בימים אלו ובתקומה היהודית שתבוא דווקא על ידי נקמה שלשמה, בין היתר, זקוקים ישראל להנהגה מתוקנת, כלשונו. בסיום, מעורר הרב גניזבורג על חשיבות העבודה העברית.

כ-10,000 עותקים מגילויי הדעת פורסמו בשבוע שעבר וחולקו בירושלים וביו"ש על ידי פעילי תנועת דרך חיים.

"הדם היהודי שנשפך בארצנו הקדושה ובירושלים עיר הקודש מעורר לתשובה, כמו כל צרה וצער", נכתב בפתיחת גילוי הדעת. "וכדברי הרמב"ם שאם "יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים ותוסיף הצרה צרות אחרות" (הלכות תעניות א, יג)".

"התורה מלמדת כי על שפיכות דמים בארצנו הקדושה לא די בתיקון ותשובה כלליים, שהרי "ולארץ לא יכֻפר לדם אשר שֻפך בה כי אם בדם שֹפכו" (במדבר לה, לג). כאשר גויים שופכים את דמי ישראל מדובר בנקמה כללית של עם ישראל באומה הנלחמת בהם, כדברי האבן-עזרא על הפסוק "הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקוֹם וכפר אדמתו עמו" (דברים לב, מג) – "כי ישראל יעשו נקמה בגוים והם יכפרו על ארץ ישראל בעבור הדם ששופך בה".

"על נקמה כזו נאמר "גדולה נקמה במילתא" (ברכות לג, א) – בכוחה לזקוף את הקומה של עם ישראל, להרתיע ולהעניש את האויבים ולגלות את כבוד ה' – "אך יש אלקים שופטים בארץ" (תהלים נח, יב)".

"אכן, כדי שהנקמה תעשה כראוי, כפעולת תגמול של "עַמוֹ", נצרכת הנהגה מתוקנת (ואילו כאשר הנקמה נעשית על ידי יחידים, והשלטון רודף אותם, הוא גורם בכך בסופו של דבר חילול ה' והחלשה נוספת של עם ישראל). לכן, התשובה והתיקון הנדרשים היום הם הגברת הדרישה הרחבה להעמדת הנהגה מתוקנת לעם ישראל – הנהגה שתפעל לפי התורה, בדרך של "גאון יעקב". "אין מלך בלא עם" ושינוי ההנהגה תלוי ברצון העם".

"כאשר תקום הנהגה מתוקנת יתברר שניתן לפעול על פי תורה, באופן של "יד ישראל תקיפה" (רמב"ם הלכות עבודה זרה פ"י), כפי שהמצב היום בארצנו הקדושה, שהרי הקב"ה נותן היום בידינו את הכח לעשות חיל, אם רק נבחר בכך. כאשר ננהג לכתחילה על פי הדרכות התורה תהיה ודאי יד ישראל על העליונה, "וישראל עושה חיל".

"לדאוג לפרנסת אחינו היהודים - עבודה עברית"

"תיקון נוסף, שנוגע לכל אחד ואחת, הוא ההידור במצוה של עבודה עברית. התורה הקדושה מצוה אותנו לדאוג בראש ובראשונה לעבודה ופרנסה לאחינו בני ישראל, "וחי אחיך עמך" (ויקרא כה, לו. כמבואר להלכה בספר 'אהבת חסד'). עבודה עברית מחזקת את הערבות ההדדית, "ישראל ערבים זה בזה", ומרחיקה מאתנו את האויבים הגלויים והנסתרים (ובשו"ע יו"ד שלד, מג נפסק "מי שיש ברשותו דבר המזיק מנדין אותו עד שיסיר הנזק")".

"על כל אחד להקפיד להעסיק בעצמו רק את אחיו היהודים, ולהשתדל גם לקנות ממי שמהדר בכך". בסיום גילוי הדעת נכתב, "נתעורר בתשובה אמתית וה' יתברך יאמר לצרותינו די ויחיש לגאלנו מגלותנו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד