בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כך גוייסתי למחלקה היהודית"

בראיון וידאו חושף גדעון אושר שמואלי כיצד גויס למחלקה היהודית, ואת התובנות מההתמודדות עם אנשי השב"כ

  • א' כסלו תשע"ה - 19:19 23/11/2014
גודל: א א א
גדעון אושר שמואלי
גדעון אושר שמואלי

על אף שכבר למעלה משנה אינו בקשר עם אנשי המחלקה היהודית בשב"כ, רק לאחרונה החליט גדעון אושר שמואלי לחשוף את סיפורו האישי. בראיון וידאו לקול היהודי הוא מתאר כיצד גוייס למיזם סודי החשוב כביכול לבטחון ישראל, עבר הכשרה, ורק כעבור תקופה ארוכה גילה כי גוייס למחלקה היהודית בשב"כ.

כאשר הגיע לישיבה בה היה אמור להיות שתול כסוכן, החליט באופן סופי כי אינו מסוגל לשתף פעולה עם כזו משימה, והודיע על ניתוק הקשר עם אנשי השב"כ.

לשמואלי, אברך במכון מאיר, תובנות מרתקות על השימוש הציני שעושים אנשי השב"כ באידיאולוגיה הממלכתית של הציבור הדתי לאומי, בכדי לשרת אינטרסים פוליטיים באופן פסול. אנשי השב"כ אף טענו בפניו כי רבנים בכירים בציונות הדתית ובראשם הרב צבי טאו, תומכים בהם, דבר שהתגלה בהמשך כשקר.

בארגון חוננו, אליו פנה שמואלי לייעוץ, מציינים כי רק בשבועות האחרונים טיפלו בשני ניסיונות גיוס נוספים של צעירים, שניהם מישובי בנימין. אחד מהם עבר ניסיון גיוס לאחר שדיווח על אירוע בטחוני, ואנשי שב"כ יצרו עמו קשר.

"אנחנו עומדים 19 שנה אחרי הפעלת "שמפניה", אולם הלקח לא נלמד ובמחלקה נגד יהודים ממשיכים לפעול בדרכים פסולות וחמורות", אומרים בארגון "שיטות הפעולה הכוללות סחיטה, שקרים, איומים וטובות הנאה מזכירות משטרים אפלים וצריכות לקומם כל מי שטובת עם ישראל לנגד עיניו.

"אנחנו קוראים לסגור את המחלקה ולהפנות את תקציבי העתק שלה לטיפול באויבים", אומרים בחוננו ומציינים כי לאחר כל פרסום שכזה של נסיון גיוס, מתקבלות בארגון פניות נוספות, בין השאר של אנשים שהסתבכו עם אנשי המחלקה היהודית וחוששים להיחשף. "אנחנו קוראים לכל מי שנתקל בנסיון גיוס כזה או אחר לפנות למוקד המשפטי שלנו ולקבל סיוע מקצועי מעו"ד".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד