בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבי חדר ליצהר ונתפס בידי התושבים

הערבי ניסה לחדור לבית ונוטרל על ידי תושבי המקום שהכו אותו. חיילים שהוזעקו אף הם, מנעו בגופם את הפגיעה בערבי. "תפיסת הביטחון של צה"ל מעוותת, שיפנו את הבמה לתושבים"

  • ב' כסלו תשע"ה - 21:06 24/11/2014
גודל: א א א
הערבי שחדר ליצהר (צילום: אברהם בנימין)
הערבי שחדר ליצהר (צילום: אברהם בנימין)

סמוך לשעה 20:15 הערב (שני) הבחינה תושבת גבעת תקומה שבישוב יצהר בשומרון, בערבי הנמצא במרפסת ביתה ומנסה להיכנס אליו דרך חלון הוויטרינה. לאחר שצעקה בבהלה, נמלט הערבי אך נתפס בידי תושבי המקום שהוזעקו לעזרה וניטרלו אותו.

דקות ספורות לאחר מכן, הגיעו למקם מספר יהודים רעולי פנים שהכו את הערבי. חיילים שהוזעקו אף הם למקום בכדי לסרוק אחר חשודים נוספים, הגנו בגופם על הערבי ובאלימות הדפו את התושבים, הניסו את הערבי לג'יפ צבאי והבריחו אותו מהישוב.

הערבי שחדר ליצהר הערב (הקול היהודי)

מחקירה ראשונית עולה כי הערבי מתגורר בכפר ג'מעין ומעורער בנפשו.לפני כשלושה חודשים, חדר אותו ערבי לגבעת הכיפה הסרוגה הסמוכה לגבעת תקומה וגרם שם נזק לרכוש. בנוסף, ניסה הערבי להצית את בלוני הגז במקום. בהמשך, הבחינו בו בוצרים שעסקו בעבודות בכרם הסמוך לכיפה הסרוגה ונטרלו אותו. גם אז הגיעו כוחות הביטחון למקום והעבירו אותו לחקירה אך הוא שוחרר בתוך זמן קצר והערב שוב חדר ליצהר.

"לא מסוגלים לדאוג לביטחון". חיילים בזירת האירוע הערב (הקול היהודי)

"מערכת הביטחון לא יכולה לדאוג לביטחון - שתתן לנו לעשות זאת"

תושב המקום שסיפר על האירוע בשיחה עם הקול היהודי, אמר כי "לא ייתכן שהצבא מציב סביב הישוב מארבים מחשש לפעולות נקם שיבצעו יהודים בכפר, בעוד שהוא עצמו אינו מצליח לגרום להרתעה ואינו מונע חדירות לישוב".

"אנו דורשים ממערכת הביטחון שמאחר ואינה מסוגלת לדאוג באמת לביטחון התושבים, וזאת בגלל תפיסות ביטחוניות מעוותות שאינה על פי תורה, שתפנה את הבמה הביטחונית לתושבים ותאפשר לנו להגן על עצמינו".

הערבי בג'יפ הצבאי (הקול היהודי)

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד