בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סטרוק: "אפלייה נגד יהודים ביו"ש"

"בגלל חוסר האכיפה ראש המנהל הצהיר בפנינו כי הוא שוקל להפסיק לחלק צווי הריסה לערבים", אומרת ח"כ אורית סטרוק בראיון לקול היהודי ומספרת כי ההחלטה על פתיחת הכביש בקדומים לערבים - תוקפא לבינתיים

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ח' כסלו תשע"ה - 22:30 30/11/2014
גודל: א א א

שוב מתברר כי הנחישות המופעלת כנגד תושבי יהודה ושומרון היהודים, מתורגמת באוזלת יד משוועת בכל הנוגע לטיפול בערבים.

בשבוע שעבר התייחס שר הביטחון לשאילתא שהגישה ח"כ אורית סטרוק מסיעת הבית היהודי, בנוגע לאכיפת חוקי הבנייה ביו"ש. השאילתא עוסקת במסמך שהגיש שר הביטחון ליועמ"ש לממשלה וצורף גם כתגובה לעתירות בבג"ץ, ובו הוא מודיע כי יאכוף את החוק כלפי עברייני בנייה, גם באמצעות פתיחת חקירה פלילית. מדובר בצעד אותו הכווין פרקליט המדינה כיום, שי ניצן, עוד בתקופה בה עמד בראש הצוות המיוחד לאכיפת החוק באיו"ש כנגד יהודים.

"זו שאילתא שהגשתי מזמן, אבל שר הביטחון לא רצה לענות על שאילתות הרבה זמן ורק בעקבות התערבות של יו"ר הכנסת הוא התחיל לאחרונה להשיב", מציינת סטרוק בראיון לקול היהודי."הכוונה במכתב שלו היא כמובן לאכיפה על עברייני בנייה יהודים, ואני שאלתי אותו האם הוא מתכוון לנהוג באותה מידה של אכיפת חוק קפדנית גם כלפי עבריינות בנייה ערבית ביו"ש". בנוסף ביקשה סטרוק לדעת כמה מבנים הרסו השנה לערבים ביו"ש.

"שר הביטחון ענה כמובן שהוא יאכוף כנגד כולם בשווה, ונתן מספרים של הבנייה הבלתי חוקית שהוא הרס לערבים. רק הבעיה שלו היתה שלי גם היו מספרים ביד", אומרת סטרוק. מה שהתברר הוא שמחישוב אחוזי הריסת הבתים מתוך כלל המבנים הבלתי חוקיים, עולה כי ישנה מדיניות מפלה דווקא כנגד היהודים.

"אכיפה לא שוויונית". גירוש משפחה יהודית סמוך לקרית ארבע (הצלה יו"ש)

"באחוזים המספרים שונים כי ביחס לבנייה הערבית נהרסים פחות מרבע וליהודים יותר משליש, כך שיש פה פער מאוד משמעותי והתנהלות בלתי שוויונית", אומרת סטרוק ומציינת כי שר הביטחון הודה כי הנתנוים שהציגה מדוייקים.

מדבריה של סטרוק עולה כי במינהל האזרחי נמצאים על סף יאוש מתופעת הבנייה הבלתי חוקית הערבית ומחוסר הרצון של המערכת להתמודד עימה. "אמרתי לשר הביטחון שמהנתונים שהאנשים שלו מוסרים בכנסת, יש תופעה רחבת היקף של בנייה לא חוקית באדמות מדינה, במיוחד באזור מעלה אדומים, עד כדי כך שראש המנהל האזרחי התלונן בפנינו הח"כים, שהוא נמצא במצב לא נעים כי הוא מחלק צווי הריסה אבל לא יכול לממש אותם. הוא אמר לנו שהוא פשוט שוקל להפסיק לחלק צווים...".

לדבריה חסור האכיפה נובע בחלקו מהליכים משפטיים בהם נמצאים הבתים, בחלקו ממחסור בכח אדם, ובחלקו בשל הוראות הדרג המדיני להימנע מהרס לערבים במקרים רבים.

בנוסף מציינת סטרוק כי לפי הנתונים שאנשי משרד הביטחון מסרו יש כיום יותר מ-30 תכניות תב"ע של ערבים שהמנהל האזרחי מקדם, ואפילו לא תכנית אחת של יהודים. "שר הביטחון הודה בנתונים ושאלתי אותו כיצד הוא מרגיש כשהוא מייצר מדיניות מפלה כזו", אומרת סטרוק.

"לסגור את הכבישים שנפתחו"

בעניין אחר שהסעיר לאחרונה תושבים בקדומים ובגב ההר, ישנה כרגע הצלחה מסויימת. בתגובה לשאילתא שהגישה סטרוק בשבוע שעבר השיב שר הביחון כי כביש ורדים בקדומים והכביש מאיתמר לאלון מורה, לא יפתחו במצב הביטחוני הנוכחי לתנועת ערבים. בקול היהודי חשפנו את הכוונה לפתוח את הצירים לאחר שנים בהם היו סגורים עקב פיגועי ירי רבים.

לדבריה של סטרוק, על התושבים והמועצות ביו"ש יש לנהל מאבק לא רק על הכבישים העלולים להיפתח אלא דווקא על אלו שכבר נפתחו בחודשים האחרונים.

"אני חושבת שאת הכבשים שנפתחו בחודשים האחרונים צריכים לסגור מחדש וזו צריכה להיות דרישה של הציבור, ראשי המועצות וכמובן של המפקדים האחראים בשטח, כי זו חלק מהאחריות שלהם. הבאתי לשר הביטחון כדוגמא את צומת בית ענון שנפתחה לאחרונה במסגרת המחוות והיו בה עשרות פיגועים, כולל השלכת אבן מרכב נוסע. שאלתי האם הוא מוכן לשקול מחדש האם לסגור את הצומת הזו", אומרת סטרוק. "החמאס הכריז על האינתיפאדה כאינתיפאדת הכבישים והוא אומר שהנשק מספר אחת זה הכביש. כשזה הנשק שלהם צריך לקחת אותו מהם. זה ברור".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד