בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לוחם בסיירת אך לא יקבל אקדח

המשטרה מסרבת להתיר לתושב תפוח לקבל אקדח, על אף שהוא משרת כלוחם בסיירת ונמצא בקורס קצינים

  • ח' כסלו תשע"ה - 13:44 30/11/2014
גודל: א א א
עבור המשטרה והמשרד לביטחון פנים, צעיר מתפוח מספיק טוב בשביל לשרת בסיירת ברצועת עזה, אך לא בכדי לקבל אקדח אישי.
הסיפור המקומם עומד לפתחו של בית המשפט, לאחר שעו"ד איתמר בן גביר הגיש עתירה בשם החייל. החייל הנמצא בימים אלה בקורס קצינים, משרת בסיירת 'רימון', ולקח חלק בלחימה בעזה. היות והחייל מתגורר בישוב כפר תפוח הוא ביקש גם שבמקביל לנשק הצבאי הוא יקבל רישיון לנשיאת אקדח, אך במשטרה סירבו להנפיק אישור בטענה כי לחייל תיקים במשטרה מהעבר, מתקופת הגירוש מגוש קטיף, וכן מפעילות במאחזים.

החייל פנה לעורך הדין איתמר בן גביר שהגיש השבוע עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בה נכתב בין היתר: "בשעה זו שהעתירה מוגשת, העותר,לוחם בסיירת רימון עוסק בשמירה ובהגנה על ארץ ישראל ועל עם ישראל לאחר שלפני כחודשיים נלחם בעזה את מלחמתה של מדינת ישראל ופעל בשם צבא הגנה לישראל. למרבה האבסורד, באותו הזמן ממש מתהלך אותו עותר, לוחם קרבי מסור, עם החלטה של המשיבים אשרמסרביםלאפשר לו קבלת רישיון לנשיאת כלי יריה. בייחוד בימים טרופים אלה אין צורך להרחיב בדבר חשיבות מתן רישיון כלי נשק לאזרחים אשר מתגוררים ביישוב זכאי, קל וחומר לחייל המתגורר בישוב שכזה. אלא, מסתבר כי אין גבול לאבסורד - אותו עותר שמדינת ישראל סומכת עליו, שולחת אותו להיות מפקד ביחידה מיוחדת בצה"ל,ומאפשרת לו לשאת כלי נשק ואמצעי לחימה אחרים, אותו עותר שמדינת ישראל סומכת עליו שיילחם בשמה, הוא אותו עותר שנאלץ להגיש עתירה זו".
בכתב העתירה נטען עוד כי החלטת המשטרה שלא לאפשר לחייל לשאת נשק אישי היא החלטה לא סבירה באופן קיצוני שעל בית המשפט להתערב בה:"לא יעלה על הדעת כי העותר "כשר" לנשיאת נשק במסגרת תפקידו הצבאי, אך לצורך הגנתו האישיתהוא אינו "כשיר". למצער ולחלופין, במקרה כגון דא על הרשות לפרט ולנמק את החלטתה אף יותר מחובת ההנמקה המוטלת עליה מאשר ברגיל.יוצא מכך כי העותר חש שבשל דעותיו הפוליטיות הוא חש התנכלות. שכן חלף זמן רב, האירועיםהתרחשו בעודו קטין, כל הפ"א נסגרו, בד"כ מהעדר ראיות, חזקת החפות עומדת לו שכן לא התקיים כל הליך משפטי ותיקי החקירה נסגרו כולם".

העתירה הועברה לשופט ובקרוב יתקיים דיון.

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה: "מדובר בפסטיבל אבסורד ולא ברור מי הגורם שעומד מאחורי ההחלטה האומללה הזאת, אם החייל מספיק טוב כדי לחרף נפש בעזה ואפשר לסמוך עליו והוא נגיש לציוד לחימה הרבה יותר משמעותי מנשק אישי אין שום סיבה בעולם שלא ייקבל נשק אישי לצרכי הגנה כאשר הוא חוזר מביתו. כרגע החייל בקורס קצינים ומתכוון לעלות מעלה מעלה בסולם הדרגות אבל מה שיותר חשוב לו מכל הוא להאבק למען עמו ומולדתו, ובמקום לברך חיילים כאלה נדמה שיש גורמים שעושים ככל אשר הם יכולים כדי לפגוע בחיילים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד