בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסתמן: 30 חודשי מאסר לנאשמים ב'תג מחיר'

בית משפט המחוזי בלוד אישר היום (א') הסדר טיעון בין יהודה לנדסברג ויהודה סביר שהואשמו בהצתת כלי רכב של ערבים בשומרון לפני כשנה

  • ח' כסלו תשע"ה - 15:11 30/11/2014
גודל: א א א
הרכב שהוצת בפרעתא (זכרייה סדה)
הרכב שהוצת בפרעתא (זכרייה סדה)

שנה חלפה מאז הוצתו רכב ומשאית בכפר פרעתא בשומרון ועל קיר סמוך צוייר מגן דוד, והיום (ראשון) אישר בית המשפט המחוזי בלוד את עסקת הטיעון בין הפרקליטות לשניים מהנאשמים במעשה, והם צפויים לעונש של 30 חודשי מאסר בפועל.

על רקע הטרור הערבי שצבר תאוצה באותה העת, ולאחר רצח הקדושים עדן אטיאס הי"ד בעפולה, תומר חזן הי"ד בבית אמין (קלקיליה), החייל גבריאל קובי הי"ד בחברון ושריה (יאיא) עופר הי"ד בברוש שבבקעה, הוצתו כלי רכב של ערבים בכפר פרעתא שבשומרון. כחודשיים לאחר מכן, נעצרו לחקירת שירותי הביטחון הכללי, יהודה לנדסברג, יהודה סביר ובנימין ריכטר.

יהודה סביר (מימין) ויהודה לנדסברג (משמאל)

על פי כתב האישום, לנדסברג, שעבר חקירות קשות במרתפי השב"כ, נשבר בחקירתו, הודה ואף הפליל את חבריו. לאחר מכן נעצרו השניים הנוספים, סביר נשבר אף הוא בחקירות וריכטר שמר על זכות השתיקה והכחיש את המיוחס לו.

לאחר תיקון כתב האישום, הודו היום לנדסברג וסביר בפני בית המשפט בעבירות של הצתה בצוותא חדא, השחתת פני מקרקעין בצוותא חדא מתוך מניע גזענות או עויינות וקשירת קשר לפשע מתוך מניע של גזענות או עויינות כלפי ציבור.

מפגן התמיכה בנאשמים בזמן מעצרם וחקירותיהם בשב"כ:

על פי הסכם הטיעון שנחתם בין הצדדים, צפויים השניים לתקופת מאסר בפועל של 30 חודשים ואף צפויים לספוג תביעה מצד המדינה לשאת בפיצוי הכספי לו זכו בעלי הרכבים שהוצתו כנפגעי עבירה.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד