בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האם המשטרה תמסור את הנתונים?

נערה יהודיה שנאנסה בידי ערבים תובעת להכיר בה כנפגעת טרור. עורכת דינה דורשת נתונים על תקיפות של נשים שמבצעים ערבים בירושלים, בכדי להוכיח את הרקע הלאומני לתופעה

  • י' כסלו תשע"ה - 22:41 02/12/2014
גודל: א א א

נערה שנאנסה בידי ערבים בירושלים בעת שהיתה בת 14, דורשת כי תוכר כנפגעת פעולות איבה. לאחר שוועדת הפיצויים של משרד הבטחון והמוסד לביטוח לאומי דחו את דרישתה, הגישה הנערה ערר על ההחלטה לבית משפט המחוזי בירושלים.

אתר פוסטה דיווח כי במסגרת הערר, דורשת עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את הנערה, כי המשטרה תגיש לבית המשפט נתונים אודות תקיפה מינית של נשים יהודיות בידי ערבים.

במכתב ששלחה עו"ד סדובניק למפכ"ל דנינו היא דורשת כי המשטרה תמסור לבית המשפט הדן בערעור נתונים על מספר התלונות ואירועי תקיפה מינית של נשים יהודיות בידי בני מיעוטים בירושלים. עו"ד סדובניק מציינת במכתבה כי אם פנייתה לא תיענה היא תגיש תביעת נזיקין נגד משטרת ישראל, בגין אפלייה מגדרית של נפגעות עבירות מין, ובגין רשלנות מקצועית. סך התביעה המתוכננת מוערך על ידה בסכום השווה לכלל התקבולים שהיתה מרשתה זכאית לקבל, אם המשטרה היתה מאשרת כי באירוע התקיפה היה מניע לאומני.

התוקפים, ערבים בני 15 עד 17, נידונו ל-15 עד 24 חודשי מאסר בלבד, ואחד מהם אף נידון רק לעבודות שירות.

לדברי עו"ד סדובניק, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה דורש מנפגע העבירה להביא רק "ראשית ראיה" לכך שהאירוע לאומני, בעוד שהנטל העיקרי להוכיח שאין הדבר כך מוטל על הרשויות. עו"ד סדובניק טוענת כי בידיה "ראשית ראיות" למכביר על אופיה הלאומני של התקיפה. בין השאר מסתמכת עורכת הדין על התקיפות הרבות שמבצעים ערבים בשכונות קו התפר, במיוחד באזור האוניברסיטה בהר הצופים, כאשר ברור כי מדובר באירועים לאומניים מתוך כוונה להציק ליהודיות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד