בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"במרכז הארץ אין בטחון אישי"

במהלך הלילה נרצח במושב אביחיל הסמוך לנתניה איציק אלגבי לאחר שנתקל בפורצים שחדרו לדירתה של בתו. "לא יכול להיות שאדם לא יכול להתהלך בחצר שלו וכשהוא מתהלך הורגים אותו"

  • ז' חשון תשע"ג - 15:14 23/10/2012
גודל: א א א
איציק אלגבי הי"ד - נרצח בחצר ביתו
איציק אלגבי הי"ד - נרצח בחצר ביתו

אתמול בערב נרצח איציק אלגבי בן 61, תושב המושב אביחיל הסמוך לנתניה. אלגבי נדקר למוות בשעה שנתקל בפורצים שחדרו לביתה של בתו.

אלגבי ישב עם בני משפחתו לארוחת ערב ובשלב מסוים ניגש לביתה הסמוך של בתו במטרה להביא לחם. משבושש לחזור ניגשה בתו אל ביתה ומצאה את אביה מוטל על הרצפה כשהוא פצוע מדקירות ומחוסר הכרה.

הערכת המשטרה היא כי פורצים שחדרו לדירה של הבת נתקלו בו ודקרו אותו. כוחות משטרה סרקו את האזור אולם הדוקרים טרם נעצרו.

"הביטחון האישי שלנו בהרגשה רעה מאוד"

תושבי מושב אביחיל בפרט ותושבי עמק חפר בכלל מספרים על מכת פריצות וגניבות קשה מאוד הקיימת בישובי הסביבה. מדובר גם בגניבות חקלאיות של בעלי חיים וציוד, וגם בפריצות לבתים.

התושבים מתלוננים על טיפול כושל של המשטרה בפריצות, מה שלדבריהם הוביל בסופו של דבר לרצח הלילה.

בשיחה עםהקול היהודיסיפר לזי בן יעקב, יו"ר ועד המושב על תחושות התושבים. "אין מה לדבר, הבטחון האישי שלנו בהרגשה מאוד רעה", אומר בן יעקב. "המקרה שלנו כישוב מאוד חריג כיון שבתוך שנה ורבע היו שני מקרי רצח בישוב. מה שהיה הלילה ומקרה נוסף של אישה שנרצחה לפני שנה ורבע". בן יעקב אומר כי אירוע הרצח הקודם טרם פוענח אולם לדבריו נראה כי גם אז היה מדובר בפריצה שהסתבכה.

"הנושא של הפריצות לישובים חקלאיים זה לא תופעה חדשה ועשינו הרבה דברים בשביל להקטין את התופעה", הוא אומר. "שמנו שערים ובולדרים, רכז בטחון ושמירה, אבל כמובן שישוב לא יכול להתמודד לבד ויש דברים שהמשטרה ומג"ב צריכים לעשות ולתגבר ולתת בטחון".

חשודים ברצח הלילה טרם נתפסו ועל פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום, אולם תושבים רבים באיזור מצביעים על כך שמרבית הגניבות מבוצעות בידי ערבים מאיזור המשולש הסמוך, ובידי בדואים. רק אתמול אמר בראיון לקול היהודיראש איגוד מגדלי הבקר בישראל חיים דיין, כיכ 95% מהגניבות החקלאיות מבוצעות בידי בדואים.

"אנחנו גרים באזור השרון, במרכז הארץ, לא באיזה יישוב ספר", אמרה הבוקר לאתר ynet לירן אלגבי שמצאה את אביה מתבוסס בדמו. "לא יכול להיות שאדם לא יכול להתהלך בחצר שלו וכשהוא מתהלך הורגים אותו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד