בע"ה ה' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"איפה שהצבא לא נמצא אנחנו נמצאים"

תושבי נווה צוף שבבנימין מתוסכלים מהמצב הביטחוני והבוקר (ה') הם החלו בשמירה עצמאית בכביש הסמוך לישוב. "אם הצבא לא חותר למגע עם המפגעים, אנחנו נעשה זאת"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב כסלו תשע"ה - 10:14 04/12/2014
גודל: א א א
תושבים שומרים במבתרי דיר ניזאם (אהוד אמיתון -סוכנות תצפית)
תושבים שומרים במבתרי דיר ניזאם (אהוד אמיתון -סוכנות תצפית)

מידי יום מגיעים ערבים מהכפרים דיר ניזאם ונבאי סאלח שבמערב בנימין ומיידים אבנים לעבר כלי רכב בכביש המוביל לישוב נווה צוף. התושבים חשים כי הצבא לא ממלא את תפקידו ובמטה המאבק בנווה צוף החלו בתורנות שמירה עצמאית.

"בחודשים האחרונים יש הדרדרות במצב בכבישים. זה כולל ידויי אבנים, בקבוקי תבערה ולעיתים גם מגיע לצמיגים בוערים על הכביש. השאלה היא לא האם יהיה אירוע, אלא מתי הוא יהיה ומי ייפגע בו", מספר בשיחה עם הקול היהודי ערן סגל תושב הישוב. "נהלנו דין ודברים עם רשויות הצבא והתרענו, אבל הנושא אינו מקבל טיפול הולם ואין תוצאות בשטח".

תושבים מאבטחים את כביש חוצה בנימין (אהוד אמיתון - סוכנות תצפית)

בשעות הבוקר (חמישי) הופעלה המשמרת הראשונה. "אנחנו עובדים במשמרות וכל משמרת כוללת בין ארבעה לשישה תושבים שמסתובבים במספר כלי רכב. אנחנו מסיירים על כביש חוצה בנימין ותופסים עמדות שולטות על מנת למנוע ממפגעים להגיע ולפגוע ברכבים". את הפעילות הם מרכזים בעיקר בשעות הבוקר והצהרים, אז תושבי הישוב נוסעים לעבודתם ובחזרה "למרות שגם במהלך היום יש אירועים, ידינו קצרה מלהושיע ואנחנו לא מצליחים לכסות את כל שעות היום".

"אם יגיע מפגע, התושבים כבר יודעים מה לעשות.."

"איפה שהצבא לא נמצא אנחנו נמצאים", אומר סגל כסיסמא לפעילות. "חלק מהתושבים שמגיעים לשמירות חמושים בנשקם האישי וחלק מגיעים ללא נשק", אומר סגל ומוסיף "אם יגיע ערבי לזרוק אבנים, התושבים כבר יודעים מה לעשות..".

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להשאיר וואקום בשטח, אנחנו לא מהמרים על החיים שלנו. באופן עקרוני אנחנו מתכוונים להיות בכל מקום שהצבא לא יהיה בו".

"אם הצבא לא חותר למגע, אנחנו נעשה זאת". שמירות בחוצה בנימין (אהוד אמיתון-תצפית)

לפני כשבועיים נפגע תושב הישוב מזריקות אבנים של ערבים פעמיים באותו היום ובתגובה חסם באמצעות אבנים את הכניסה לכפר דיר ניזאם. חיש קל הגיעו שוטרים למקום שהודיעו לו שהוא מעוכב לצורך חקירה. התושב דיווח על האירוע לחבריו שירדו יחד עם עוד כ-150 מתושבי הישוב לכפר הסמוך והחלו ליידות אבנים לעבר בתי הכפר. מהר מאוד הגיעו כוחות צבא למקום יחד עם המח"ט שניסה להרגיע את הרוחות. "מה שהיה זה אירוע נקודתי שבעקבות יידויי אבנים לעבר הציר, בוצעה כניסה של אנשים לתוך הכפר ממנו יצאו המפגעים", מציין סגל ומוסיף "זה עניין של זמן עד שסיטואציה כזו עלולה לחזור על עצמה שוב פעם. אנחנו לא מחפשים דברים כאלה, אבל אם הצבא משיקוליו אינו חותר למגע עם המפגעים, אנחנו נעשה זאת".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד