בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפצ"ר מרחיב חקירות אירועי 'צוק איתן'

חלק מהתלונות הוגשו על ידי ערבים, וחלק מהחקירות יזמה הפרקליטות מעצמה. הפרקליטות הצבאית הודיעה על הרחבת החקירות מאירועי 'צוק איתן'. בין האירועים שייחקרו: איומים על נער ערבי

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו כסלו תשע"ה - 09:02 07/12/2014
גודל: א א א
חיילי ברצועת עזה (דובר צהל)
חיילי ברצועת עזה (דובר צהל)

בזמן הלחימה קיבלו חיבוק - שלושה חודשים אחרי הם נחקרים.

הפרקליט הצבאי הראשי אלוף דני עפרוני, הורה כעת על חקירתם של 13 אירועים במהלך מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, בהם על פי החשד חיילי צה"ל שפעלו ברצועה עברו על החוק הישראלי המחמיר בנהלי הפתיחה באש.

לאחר שהוגשו למעלה מ-100 תלונות מצד ארגוני שמאל בישראל וארגונים ערביים, בחן מנגנון הבירור המטכ"לי, עליו אחראי האלוף נעם תיבון, כ-50 אירועים שהועברו לפצ"ר עפרוני לשם קבלת החלטה. לא את כולם בחן עדין עפרוני, אך מתוך אלו שכן הוא החליט על פתיחת חקירה בחמישה מקרים, בתשעה מקרים בלבד החליט על סגירת תיק החקירה ו-11 אירועים נוספים הוחזרו למנגנון המטכ"לי לצורך השלמת הבדיקה. עשרות אירועים נוספים ממתינים לבחינת הפצ"ר וכחמישים נוספים ממתינים לבחינת המנגנון המטכ"לי.

חיילי צה"ל ברצועת עזה (דובר צה"ל)

בנוסף לתלונות אלו, שכאמור התקבלו מצד ארגונים שונים, בצה"ל החליטו באופן עצמאי על פתיחת חקירות במצ"ח עבור שמונה מקרים נוספים.

בין המקרים שייחקרו במצ"ח והותרו לפרסום: פגיעה בבית ספר בחאן יונס ממנו על פי החשד ירו ערבים רקטות וטילים לעבר ישראל ולעבר כוחות צה"ל. על פי הבדיקה נהרגו במקום 15 ערבים שככל הנראה לא היו מעורבים בטרור בצורה אופרטיבית. תקיפת בית משפחת אבו ג'אמע בחאן יונס בה נהרגו ערבים, איומים על נער ערבי כבן 17, מספר מקרים בהם על פי החשד חיילים בלקחו רכוש מבתים ברצועה, מותם של שני ערבים שנהגו באמבולנסים בשני אירועים שונים, מקרה בו השתמשו חיילים בערבים כ"מגן אנושי" ואירועים נוספים. בכל המקרים האלו, החליט הפצ"ר כי קיים חשד סביר כי חיילי צה"ל לא פעלו על פי ההוראות המחמירות וחקירות מצ"ח נפתחו בנושא.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד