בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

החוב נשאר – "לא רוצים שהרשות תקרוס"

למה ישראל מעלימה עין מחובה העצום של הרשות "הפלסטינית" לחברת החשמל? "הדאגה מקריסת ה'רשות' משמעותית לנו". כך חשף אתמול (א') ראש המטה לביטוח לאומי

  • אברהם שפירא
  • ט"ז כסלו תשע"ה - 12:34 08/12/2014
גודל: א א א
(חברת החשמל)
(חברת החשמל)

הידעתם? מדינת ישראל מעלימה עין מחובה העצום של הרשות "הפלסטינית" לחברת החשמל מחשש שמה זאת תקרוס. כך עולה מדיון פתוח שנערך אתמול (ראשון) בוועדת חוץ וביטחון בעניין חובות הרשות לישראל.

מדי חודש נוספים לחובם של ערביי יו"ש ורצועת עזה כלפי חברת החשמל כשבעים מיליון שקלים. החוב עומד כיום על 1.8 מיליארד ש"ח.

במהלך הדיון, שעסק בעניין המשכורות אותם משלמת הרשות למחבלים היושבים במאסר, חשף ראש המטה לביטוח לאומי, יוסי כהן, כי הסיבה לחוסר הטיפול בגביית החובות הוא החשש מקריסתה של הרשות."הדאגה מקריסת הרשות הפלסטינית משמעותית לישראל. בוצעה עבודה במשרד האוצר ואצל מתאם הפעולות בשטחים שבדקה מה גובה הסנקציה שניתן להשית עד שנביא לקריסת הרש"פ. לכולנו לא נוח מהמצב הזה, אך אנו רוצים (פתרון) בהסכמה ולא להביא לפגיעה דרמטית בכלכלת הרשות. אינינו רוצים להביא לקריסתה".

עוד הוסיף כהן ואמר כי במידה ועד ט' טבת, סוף החודש הלועזי הנוכחי, לא יוסדר חובה של 'הרשות', תקבע מדניות חדשה לגביית החובות הגבוהים."אם עד סוף דצמבר לא נגיע להסכם עם הרשות "הפלסטינית" על תשלום חובותיה לחברת החשמל, נקבע מדיניות חדשה", אמר כהן.

חברי הכנסת שיזמו את הדיון תהו מדוע החוב הערבי לא מקוזז מהמשכורות אותם מעניקה הרשות למחבלים מתוך כספי המיסים המועברים אליה מישראל. לטענה זו הגיב כהן ואמר, כי הרשות תמצא מקור אחר לצורך המשכורות למחבלים ולכן אין לקצץ מהן לטובת סגירת החוב.

יש לציין כי לפני כשלושה שבועות,הודיע חברת החשמלכי תקצץ את אספקת החשמל לערבים ביו"ש ובעזה במספר שעות במשך היום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד