בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פדרמן מספר: מעבר למצלמה של 'בצלם'

תושב חברון שתועד כשהוא מגיב לערבים שיידו לעברו אבנים, מספר לקול היהודי מה לא תיעדה צלמת ארגון השמאל קיצוני. "כל הזמן היה שם זריקות אבנים, מאז האירוע יש שקט ושלווה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז כסלו תשע"ה - 17:07 09/12/2014
גודל: א א א
נעם פדרמן מגיב לערבים שיידו לעברו אבנים (צילום מסך)
נעם פדרמן מגיב לערבים שיידו לעברו אבנים (צילום מסך)

לאחר שאתמול פורסם תיעוד בו נראה תושב חברון כשהוא משיב מלחמה לערבים שיידו לעבר רכבו אבנים, הוא מספר לקול היהודי על האירוע, גם מעבר למה שרואים מעדשת המצלמה של ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'.

"בזמן האחרון יש בכל גזרת חברון, ובעיקר באזור הספציפי הזה שבו היה האירוע, המון אירועים בטחוניים. המון פיגועים של זריקות אבנים, בקבוקי תבערה, זיקוקים וכל הבא ליד", פותח נועם פדרמן שתועד בידי צלמת ערבייה. "הסרטון שבצלם הפיצו הוא מצונזר. הסרט האמיתי התחיל עוד קודם. לצבא ולמשטרה יש את התיעוד המלא ולכן הם לא פנו אלי קודם, רק היום, אחרי שזה פורסם בתקשורת".

עוד לפני שהוא מגלה לנו את הסיפור המלא אותו לא הציגו בארגון 'בצלם', הוא אומר כי גם השוטרים הבינו שהוא פעל כמו שצריך. "אחרי שראיתי את הסרטון אני יודע שקודם לכן עבר במקום ג'יפ צבאי שהותקף בידי אותם פורעים שעמדו באמצע הכביש, הם אפילו לא היו צריכים להסתתר בסמטה. ומה הג'יפ עשה? ברח, כפשוטו", אומר פדרמן. "וירא כי טוב, הערבים ראו שהנה הצבא בורח אז הם זרקו אבנים על אוטובוס תלמידים ועוד שתי מכוניות של יהודים. הערבים כמובן הרגישו על הגובה עד שזרקו אבן עלי", צוחק פדרמן.

"מיד עשיתי פרסה וניסתי לדרוס את מי שזרק עלי אבנים. זוהי ממש סכנת נפשות, זה לא צחוק. אם הוא היה פוגע בי או במשהו אחר בראש זה לא היה נגמר בחקירת משטרה שלי, אלא יכול להיות אפילו בהלוויה ח"ו", מתריע פדרמן וממשיך בסיפור "הוא ברח מניסיון הדריסה שלי אז יצאתי מהרכב והתחלתי לרוץ אחריהם".

"אפשר לטפל בזה רק בכאסח". נעם פדרמן

"מאז האירוע יש שקט ושלווה. השלום חזר..."

פדרמן מציין כי בסרטון שפורסם לא שומעים את הדיבורים, והוא מתאר מקרוב מה קרה שם. "ניסתי לזרוק אבנים מעבר לטנדר שהיה שם לעבר הערבי שברח. תוך כדי אני שומע ערבי שעמד בצד כשהוא אומר לנהג הטרנזיט בערבית 'תן לו לעבור ואז נדרוס אותו'. שמעתי את זה ועשיתי פעולות מנע כדי שיחשבו עשר פעמים לפני שיבצעו דריסות".

"המשכתי במרדף אחרי הפורעים והיו זריקות אבנים הדדיות", ממשיך פדרמן לספר. "הם גם זרקו אבנים מהגגות ומשדות ליד. התוצאות בסוף היו שהערבים טוענים שלמכוניות שלהם ברחוב נגרם נזק. מאז", מסיים פדרמן את הסיפור "יש שקט ושלווה. השלום חזר", הוא מוסיף בציניות.

"הם רצו לדרוס אותנו. עשיתי פעולות מנע". נעם פדרמן משליך ביצים מהטרנזיט (צילום מסך)

לפני כחודש וחצי נתקל פדרמן באירוע דומה, אז, במקום ליידות אבנים לעבר הפורעים, החליט פדרמן דווקא לתפוס אותם ולהעביר אותם לחקירה. "כשהשוטרים הגיעו הם אמרו לי לבוא איתם להגיש תלונה בסיומה החוקר סיפר לי שהם עכשיו מזמינים שוטרים "פלסטינים" כדי להעביר להם את העצורים והם כבר יטילו עליהם קנסות. אני הזדעקתי ושאלתי את החוקר האם הוא באמת מאמין שהשוטר הערבי יטיל קנס על מי שזרק אבנים על יהודי?", מתאר פדרמן את הדו-שיח שהתפתח בחדר החקירות.

"אחרי שדברנו קצת הוא הבין שזה שטויות ולא יעשו להם שום דבר, אבל זה המדיניות שלהם". לקראת סיום אומר פדרמן, כי בכדי למנוע זריקות אבנים מצד הערבים צריך רק "כאסח", כלשונו. "שמעתי שמועה שמח"ט חברון אמר שככה צריך לנהוג. אני לא בטוח שהשמועה נכונה, אבל אני כן בטוח שככה צריך לנהוג...".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד