בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מות הרוצח: "היה צריך למות מזמן"

אחיו של בעז להב שנרצח בידי זיאד אבו עין שנהרג אתמול, מותח ביקורת על התנצלות המדינה ואומר בראיון בלעדי לקול היהודי: "אחרי 35 שנים קיבל מה שמגיע לו. עצוב שזכה להגיע לגיל מבוגר"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ט כסלו תשע"ה - 10:51 11/12/2014
גודל: א א א
הרוצח זיאד אבו עין
הרוצח זיאד אבו עין

לאחר מותו של הרוצח זיאד אבו עין שנהרג אתמול במהלך התפרעויות סמוך לישוב עדי-עד בבנימין, שוחחנו בקול היהודי עם ירון להב (57), אחיו של בעז להב הי"ד שנרצח בידי אבו עין בטבריה לפני 35 שנים. יחד איתו נרצח גם דוד לנקרי ועשרות נוספים נפצעו.

"כמובן שהנקמה הייתה צריכה להגיע קודם. הוא לא שילם את מחיר והספיק לחיות לא מעט שנים. מותו הוא סוג של הקלה, אך לא שלמה. איך יכולה להיות הקלה שלמה? הרי לא ניתן לחזור אחורה בזמן", אומר להב בכאב. "את השקעים אי אפשר לתקן. אמא שלי הספיקה אחרי הרצח לכתוב חוברת שירים גדולה וכשהיא סיימה היא קיבלה אירוע מוחי. שתבין מה קורה למשפחה שכולה מילד בן 16 בלבד".

בעז להב הי"ד

לאחר שאבו עין ביצע את הפיגוע כשהניח מטען בפח אשפה בטבריה בשנת ה'תשל"ט, נמלט לארצות הברית ומשם הוסגר לישראל. בעסקת ג'ובריל, שלוש שנים בלבד לאחר מאסרו, שוחרר הרוצח לחופשי. מאז נהיה שר "פלסטיני" לענייני התנחלויות ו"אסירים". "כשמשחררים את המחבלים אתה חסר אונים. אתה רואה שמשחררים את הרוצח, אתה אומר שבטח יהיה בסדר כי בזכות זה לא יהיו יותר מקרים כאלה. בסוף אתה מגלה שיש עוד, זה לא עוזר", אומר להב ומוסיף "לא קל לשחזר אחורה מה שהיה. אנחנו משתדלים להתגבר".

"המדינה מתעלמת מזה שהוא רוצח. מה הם מתנצלים?"

"המדינה מתעלמת מזה שהוא רוצח. אחרי שלוש שנים באוניברסיטה, שם סיים תואר, הוא שוחרר והם ניהלו איתו משא ומתן כשהיה "שר פלסטיני" ועוד אחרי שנהרג הם מתנצלים", אומר להב בזעם. "כאילו הם שכחו מה עשה קודם. הוא רוצח, ואני בטוח שאחרי ששוחרר הוא חזר לעסוק בטרור. היה צריך להרוג אותו הרבה קודם".

לסיום אומר להב: "אחרי 35 שנים קרה איזה משהו, סדר עליון שאני מאמין בו. קיבל מה שהיה צריך לקבל. רק עצוב שזכה להגיע לגיל מבוגר".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד