בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העירייה דורשת מחברת סיטיפס: "תקנו הנזקים"

עיריית ירושלים דורשת מחברת 'סיטיפס' לתקן את הנזקים הרבים שספגו הרכבות בעקבות התפרעויות הערבים בירושלים מאז מבצע 'צוק איתן'. בחברה תמהים: "אנשי העירייה כל כך מנותקים?"

  • אברהם שפירא
  • י"ט כסלו תשע"ה - 15:18 11/12/2014
גודל: א א א
שאריות מתחנת הרכבת הקלה בשועפאט שהושחתה בידי ערבים
שאריות מתחנת הרכבת הקלה בשועפאט שהושחתה בידי ערבים

עיריית ירושלים שגרה מכתב מתריע לחברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה ברחבי העיר, ובו נכתב כי באם לא תתקן את הנזקים בתחנות הרכבת בשכונת שועפט תוך כ-30 יום, תזומן החברה לשימוע והמדינה תורשה ללא התראה לחלט ערבות בנקאית מהחברה בסכום של מיליון שקלים מתוך הערבויות הבנקאיות המצויות בידי המדינה.

יש לציין כי לא מדובר בנזקי טבע או בלאי שימוש, הנזק נגרם על ידי ערבים במהלך ההתפרעויות בחודשים תמוז ואב בזמן מבצע 'צוק איתן'. מדי שבוע נרשמו עשרות תקיפות של ערבים כנגד הרכבת הקלה. לאחר שבשלב מסוים קוצר מסלול הרכבת בכדי שלא תאלץ לעבור בשכונה הבוערת, החלו הערבים לכלות את זעמם על רכוש החברה, בניהם תחנות, שלטי ההכוונה וארונות החשמל נגרם נזק כבד.

כעת, נאלצת החברה לתקן שוב את הנזק הרב "לטובת הפסקת סבלם של תושבי צפון העיר" כלשון עיריית ירושלים.

חברת סיטיפס הגיבה למכתב ההתראה מהעירייה בחריפות ואמרה כי "המכתב שהתקבל מעיריית ירושלים ומשרד התחבורה הוא עזות מצח שמצביעה על אטימות וניתוק מוחלט. האם האנשים היושבים שם למעלה במגדל השן של העירייה, מנותקים עד כדי כך, שהם מתנהלים כאילו אינם יודעים מה קורה בשטח למטה?" תמהו בחברה. "הרכבת הקלה, היא זו שהמשיכה במשך כל החודשים של מצב בטחוני קשה, וממשיכה גם כעת, לתת יום יום שירות לתושבי העיר ללא הפסקה תחת מטר האבנים. בעירייה יודעים היטב כי רק לאחרונה נשלח קבלן רמזורים לבצע תיקונים של הרמזורים בתוואי שועפט, ולאחר שסיים הרסו שוב את כל מה שתוקן".

"העירייה לא קיימה בנושא ולו דיון מקצועי אחד", מטיחה החברה. "אבל במקום להציע פתרונות ולסייע, העירייה שולחת מכתבים. מוטב היה לו העירייה הייתה משקיעה את מרצה בלמצוא פתרון למצב בשטח ולא לפגוע ולאיים על מי שמסייע לתושבים. טוב היה לו מכתב זה לא היה נולד כלל", אמרו בחברה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד