בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלושה חשודים בהצתת ביה"ס 'הדו-לשוני'

כעת הותר לפרסום, כי שלושה חשודים, פעילי ארגון להב"ה מירושלים וביתר, עברו חקירות קשות במרתפי השב"כ והודו במעשה. "התנהגות מחפירה של שב"כ והמשטרה"

  • י"ט כסלו תשע"ה - 15:39 11/12/2014
גודל: א א א
כתובות הגרפטי על קירות בית הספר הדו לשוני (כבאות ירושלים)
כתובות הגרפטי על קירות בית הספר הדו לשוני (כבאות ירושלים)

לאחר חמישה ימי חקירה במרתפי השב"כ, הותר היום (חמישי) לפרסום כי שלושה נערים החשודים בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים הודו בחקירתם, זאת לאחר לחץ נפשי קשה שהופעל כלפיהם ואיומים מצד חוקריהם.

יצחק גבאי כבן 22 מירושלים והאחים נחמן טויטו בן 18 ושלמה טויטו בן 20 מביתר עלית, הם פעילי ארגון להב"ה שנעצרו במוצאי השבת האחרונה בביתם. בהודעה שהוציא היום השב"כ לתקשורת, כונה האירוע כ'פיגוע'.

מחקירתם עולה, כי ביצעו את המעשה מכיוון שבבית הספר לומדים יהודים וערבים כאחד, ומטרתם הייתה להעלות את ההתנגדות ל"דו-קיום" ולהתבוללות לסדר היום הציבורי. בהודעת השב"כ הודגש, כי ארגון להב"ה פועל למניעת התבוללות על פי משנתו של הרב מאיר כהנא הי"ד וכי פעמים נוספות היו מעורבים פעילי הארגון בפעילות נגד ערבים.

"מצער לדעת שהמטרה מקדשת את כל האמצעים, אפילו הפסולים", אומרים היום עורכי הדין איתמר בן גביר ואביחי חג'בי שייצגו את החשודים. "מדובר בהתנהגות מחפירה של שירות הבטחון הכללי ושל משטרת ישראל שעשו ככל שבידם על מנת לגבות הודאות מהחשודים. החל באיומים, לחץ נפשי והתעללות וכלה בהבטחות שאת שארית חייהם יסיימו בכלא", אמרו עורכי הדין.

"אנו בטוחים שבבוא היום, לאחר בחינה מעמיקה של ההודאות, יימצא כי שווין כקליפת השום".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד