בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשש בעוריף: תאורת הבטחון הופסקה

התהפכו היוצרות? בכפר הסמוך ליצהר טוענים כי מועצת הכפר הפסיקה את פעילות תאורת הביטחון והקימו משמרות להגנה מפני "המתנחלים"

  • י"ט כסלו תשע"ה - 22:30 11/12/2014
גודל: א א א
המשמרות בעוריף (צילום מסך פייסבוק)
המשמרות בעוריף (צילום מסך פייסבוק)

לא אחת פרסמנו בקול היהודי על אמצעי ההגנה בהם נוקטים ערבים המתגוררים בכפרים הסמוכים ליצהר שבשומרון, זאת מתוך חשש לפגיעה בהם מצד תושבי יצהר הידועים ככאלו הפועלים בתקיפות כנגד התקפות הערבים.

כעת מסתבר כי בשבועות האחרונים זועמים חלק מערביי עוריף על החלטת מועצת הכפר שהפסיקה את הפעלת תאורת הביטחון שהוצבה באזורים המזרחיים של הכפר הסמוכים ליצהר.

עיסאם אל ספדי, "שוטר פלסטיני" ואחיו של מחבל היושב בכלא בישראל, פועל בחופשיות בכפר ומתגורר בבית פאר בסמוך לבית הספר שבקצה הכפר. לפני כשבועיים פרסם אל ספדי בדף הפייסבוק שלו כי פרוז'קטורים שהוצבו בפאתי הכפר בידי ארגון צרפתי במטרה לסייע לביטחונם של ערביי עוריף, חדלו מפעילות לאור החלטת מועצת הכפר על השבתתם.

המשפחות המתגוררות בקצה הכפר זעמו על הפקרתן, ולצד ביקורת שהשמיעו על החלטת המועצה, נקטו בפעולה והציבו משמרות ליליות של צעירים אשר הדליקו צמיגים כמעין אבוקות, וזאת כתחליף לפרוז'קטורים.

בשנים האחרונות סללו ערבים מעוריף שבילי בטחון באזור הסמוך ליצהר והציבו מצלמות אבטחה על בתים בכפר, בין השאר ליד המסגדים.

בכפר עצירא אל קיבלייה הסמוך אף הוא ליצהר גודרו חלק מהבתים והוצבו כלבי שמירה, וזאת מחשש לתגובות תושבי יצהר על פיגועים והתנכלויות מצד הערבים.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד