בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המאבטח בפיגוע ב'רמי לוי': ערבי מעיסאוויה

'ידיעות ירושלים' חשף כי המאבטח שעמד בכניסה לסניף רמי לוי במישור אדומים בזמן הפיגוע היה ערבי חמוש

  • כ"ב כסלו תשע"ה - 08:39 14/12/2014
גודל: א א א
פיגוע הדקירה ברמי לוי
פיגוע הדקירה ברמי לוי

כשבועיים לאחר פיגוע הדקירה בסניף "רמי לוי" במישור אדומים בו נפצעו שני לקוחות יהודים לאחר שנדקרו בידי נער ערבי, נחשף הבוקר ב"ידיעות ירושלים" כי מי שאבטח את הסניף באותה שעה היה ערבי חמוש המתגורר בעיסאוויה.

על פי הפרסום המאבטח מחזיק נשק ברישיון ואף התנדב בעבר במשטרה ובחברת האבטחה טוענים שהיו לו כל האישורים הדרושים, אך בעקבות הפיגוע נלקח ממנו נשקו והוא הועבר לתפקיד אחר שאינו דורש ממנו לשאת נשק.

עוד דווח כי בעקבות האירועהוחלט לשנות את תנאי הסף למאבטחים ברשת ומעתה הם יהיו חייבים להיות בעלי רקע של שירות צבאי מלא. ב'ידיעות ירושלים' דווח כי רמי לוי התייחס לנושא השבוע ואמר: "לא ידעתי שיש לי מאבטח ערבי עם נשק בכניסה למרכול".

מי שירה בסופו של דבר במחבל היה לקוח בסופר העובד כמאבטח במשרד ראש הממשלה (בתמונה). הוא פצע את המחבל בן ה-16.

יש לציין כי המאבטח החמוש מעיסאוויה עומד בקריטריונים שקובע המשרד לביטחון פנים לקבלת מאבטחים חמושים. נכון להיום, אנשים שאינם יוצאי צבא יכולים להוציא רישיון לנשק רק אחרי גיל 45, וגם אז רק אחרי סינון ניכר.

במשרד לביטחון פנים מסבירים שערבים ממזרח ירושלים רשאים לשאת נשק רק אם עברו את גיל 45 ואם הם עומדים בקריטריונים כגון עבודה במקצוע שמחייב נשיאת נשק.

יש לציין כי במערכת הקול היהודי התקבלו בשנים האחרונות תלונות רבות על העסקת מאבטחים ערבים בקניונים ובמקומות נוספים, לעיתים חמושים ולעיתים כאלו שאינם חמושים, אך אמורים לדאוג לביטחון האזרחים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד