בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הושחתה אנדרטת "מגילת האש" לזכר השואה

בין ירושלים לבית שמש גילו מטיילים יהודים כי האנדרטה המפורסמת "מגילת האש" לזכר קדושי השואה הושחתה וכי לוחות הזיכרון נגנבו

  • יח"צ
  • כ"ב כסלו תשע"ה - 20:08 14/12/2014
גודל: א א א
האנדרטה לאחר ההשחתה (אשכולות)
האנדרטה לאחר ההשחתה (אשכולות)

בסיור שהדריכו בשבוע שעבר מדריכי בית ספר שדה שער הגיא הפועל במסגרת "אשכולות"- פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, גילו להפתעתם כי אנדרטת "מגילת האש" לזכר קדושי השואה אותה הם מכירים היטב מסיוריהם הרבים באזור הושחתה, וכי לוחות הזיכרון העשויים מתכת שהיו על גבי האנדרטה נשדדו. אתמול הוגשה תלונה למשטרת ישראל, והנושא מצוי בבדיקה כעת. על פי החשד הושחתה האנדרטה בידי ערבים.

אנדרטת מגילת האשניצבת בהרי ירושלים בין צרעה ואשתאול, ומונצחים בהתולדות עם ישראלהקם משואהלתקומה. האנדרטה עשויהברונזהוגובהה שמונה מטרים, וצורתה היא כשל שניגלילימגילה המביעים את היותו שלעם ישראלעם הספר. גליל אחד מתאר את השואה, והשני את התקומה.

בחלק המסמל אתהשואה מתוארים בין השאריאנוש קורצ'אקוילדיו, שורת קסדות המתארות את החיילים הנאצים, דמות מלוחמי הגטאותהאוחזת רימון, ודמויות נוספות. בחלק התקומה מפוסלים סמלים שונים של הארץ כעצי זית, ילד אוחז באשכול ענבים, הרב גורןבשעה שתקע בשופרבסמוךלכותל המערבי, מנורתבית המקדש המתוארת בשער טיטוס, אנשים רוקדיםהורה, ודגלים מתנופפים לידמלאךהתוקע בחצוצרה.

אנדרטת מגילת האש נחנכה בשנת ה'תשל"ג לאחר שנים רבות של עבודה על ידי האומן נתן רפפורט, ניצול שואה בעצמו, יליד וורשה, ומדובר באנדרטה משמעותית ביותר הממוקמת בלב יער הקדושים שמוקדש להנצחת חללי השואה. עם כל האירוניה שבדבר, בלוח הכתובת שעל גבי האנדרטה, שכאמור נשדד, נחרט ציטוט מצמרר של רפפורט, יוצר האנדרטה: "את מילותיי יצקתי בברונזה וחצבתיו באבן, דוממות הן, כבדות ונצחיות".

האנדרטה לפני ההשחתה (אשכולות)

מוריה עזרא רוזנצויג, מנהלת בית ספר שדה שער הגיא: "אתר זה המנציח פרק משמעותי בחייה של מדינת ישראל מהווה נקודה מרכזית כמוקד עלייה לרגל עבור קבוצות רבות שמטיילות אתנו, ואנו רואים בה נקודה המסמלת את סיפורה של השואה והתקומה של מדינתנו. גניבה של חלק מאנדרטה זו מהווה פגיעה בערכיה של מדינת ישראל".

צחי דיקשטיין מנכ"ל אשכולות: "מטבע הדברים, בפעילותנו הרבה בשטח, אנו ראשונים לראות המון דברים יפים וטובים, אך לצערי לעתים גם נתקלים בתופעות קשות ומכוערות שאין להן מקום בחברה הישראלית. השחתת אנדרטאות, היא עבירה חוקית ומוסרית חמורה וקשה מאוד, וכאשר שמדובר בזיכרון נרצחי השואה- הפגיעה כואבת שבעתיים ועל גורמי האכיפה לעשות הכל בכדי להגיע למשחיתי האתר ולמצות עימם את הדין".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד