בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבים לאוגדונר: "אל תפריע לנו לפעול"

פגישה סוערת בנווה צוף עם האוגדונר בעקבות הקמת מערך אבטחה בידי התושבים. "תעשה את העבודה שלך אבל אל תפריע לנו לעשות את העבודה שלנו"

  • אברהם שפירא
  • כ"ב כסלו תשע"ה - 20:31 14/12/2014
גודל: א א א
"אם הצבא לא חותר למגע, אנחנו נעשה זאת". שמירות בחוצה בנימין (אהוד אמיתון-תצפית)
"אם הצבא לא חותר למגע, אנחנו נעשה זאת". שמירות בחוצה בנימין (אהוד אמיתון-תצפית)

תושבי נווה צוף הסובלים רבות מיידויי אבנים של ערבים באזורם, נטלו יוזמה והחלו בשמירות עצמאיות במבתרים הסמוכים ליישוב. אולם בצה"ל נלחצו מהתופעה ומפקד האוגדה נפגש ביום שלישי האחרון עם התושבים בניסיון להרגיע את הרוחות ולהבהיר כי לא יהיה מוכן לתופעה כזו בגזרתו.

תוכן השיחה פורסם ב'מקור ראשון', שם דווח כי התושבים תקפו את האוגדונר ואמרו לו שהם מבקשים מהצבא שלא יפריע לפעילות התושבים וכי אינם מרגישים בטוחים.

השמירות בחוצה בנימין (אהוד אמיתון תצפית)

אחד התושבים הלין בפני מפקד האוגדה כי התחושה היא שמזלזלים בהם. "משליכים עלינו אבנים ובצבא מתייחסים לזה כאילו אבן לא עושה כלום, עוד אבן לסטטיסטיקה". תושבת אחרת אמרה כי בעבר למדו התושבים שכאשר הם לוקחים את העניינים לידיים נוצר שקט. "היו זריקות אבנים – פוצצו דודים בכפר. היו זריקות אבנים – הורידו להם חלונות", הסבירה. "אף אחד לא פגע בנפש, כולם דאגו שזה יהיה רכוש בלבד. אני מאמינה בעונש קולקטיבי, ועובדה שאחרי זה היו שישה חודשים של שקט".

לדבריה, היו אנשים שביקשו להעביר מסר לידעי ולבקש מצה"ל שלא יפריע להם במלאכה. "תעשה את העבודה שלך, אם אתה חושב שאתה יודע לעשות אותה, רוץ, אבל אל תפריע לנו". אנחנו רוצים לעשות את העבודה שלנו, ואנחנו יודעים לעשות אותה, תן לנו. אז יהיה בלאגן, אז מה?".

יש לציין כי ביום שישי בצהריים עוכב תושב הישוב בזמן שאבטח את הציר וזאת לאחר שנטען כי התרחש עימות עם מיידי אבנים ערבים. הוא שוחרר לאחר חקירה בתחנת בנימין.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד