בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פורסם שם הלוחם המואשם בהריגה

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר לפרסום את שמו של לוחם המגב המואשם בהרג פורע ערבי בביתוניא. מדובר בבן דרי, לוחם מג"ב מראשון לציון. מעצרו הוארך

  • אברהם שפירא
  • כ"ב כסלו תשע"ה - 12:49 14/12/2014
גודל: א א א
שוטרי מג"ב
שוטרי מג"ב

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ראשון) על הארכת מעצרו של לוחם המג"ב החשוד בהרג פורע ערבי בביתוניא לפני כחצי שנה, עד להגשת תסקיר שירות מבחן בעניינו. דיון נוסף בעניינו יתקיים בעוד כשבועיים.

כמו כן, התיר בית המשפט לפרסם את שמו של הלוחם, בן דרי מראשון לציון.

על פי האישום, ביום חמישי ט"ו אייר ה'תשע"ד, נשלח הנאשם יחד עם שבעה מחבריו לעמדה המשקיפה על כביש מרכזי בביתוניא, זאת בכדי למנוע התקרבותם של המתפרעים למחסום הסמוך ביום "הנכבה".

הנאשם, מפקד כיתה במג"ב, צויד ברובה M-16 שעליו מורכב רומה לירי גומי ובמחסניות אדומות לירי גומי וכן כדורים לירי חי. על פי ההוראות, היה אחראי הנאשם לבצע ירי גומי לעבר המתפרעים, זאת בעת הצורך על פי הנהלים הרגילים לשימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

על פי כתב האישום, מספר מתפרעים הגיעו למרחק של כ-60 מטרים בלבד מהמקום בו הוצבו הלוחמים, והחלו ליידות לעברם אבנים בידיהם ובאמצעות קלע דוד. הנאשם קיבל אישור לירות לעבר המתפרעים כדורי גומי, ועל פי האישום, סמוך לשעה 13:45, הכניס הלוחם הנאשם כדור חי למחסנית כדורי הגומי וירה אותו לעבר מתפרע כבן 17. המתפרע, שיידה קודם לכן אבנים לעבר הלוחמים, נפגע בבטנו והתמוטט. חבריו העבירו אותו לחדר מיון בבית החולים ברמאללה, שם נקבע מותו במהלך ניתוח.

עורך דינו של הנאשם בני כ"ץ, אמר במהלך אחד הדיונים הקודמים, כי הראיות שהוצגו הן "ראיות שכל אחת מהן ניתנת לסתירה בנקל על ידי מומחים של הצד השני. הראיות הללו, יש בהן המון סימני שאלה והרבה הרהורים בשלב זה". בין יתר הפרטים, ציין עו"ד כי הקליע נשאר שלם, וזאת לאחר שלטענת המשטרה הוא חדר את גופו של המתפרע ויצא מהצד השני. לדברי העו"ד, לא יתכן במצב כזה שהקליע יישאר בשלמותו.

בין הראיות המונחות בפני בית המשפט, עומדת עדויותיהם של חברי השוטר ומפקדו, אך גם בהם עומדות שאלות ספק. כמו כן, הוצגו לבית המשפט הודעה של קרוב משפחתו של השוטר ותמלול שיחה טלפונית בין הנאשם לבין אדם אחר לאחר האירוע.

מאות לוחמים בצה"ל ובמג"ב יצאו במחאה על מעצרו של בן דרי וחזקו אותו."אנחנו, לוחמי מג"ב, פותחים במחאה עקב מעצרו של חברנו המג"בניק", אמרו שוטרי מג"ב לחדשות 0404. "רדו ממנו והפסיקו לכבול את הידיים שלנו. אנחנו כאן בכדי לשמור על עם ישראל ולא בכדי שתסבכו אותנו על מנת לרצות ארגוני שמאל קיצוניים". בתמונות שהופצו בידי חדשות 0404 נראה הכיתוב "כולנו עם המג"בניק, לצד עיטורי יחידות שונות בצה"ל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד