בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחבל השתלט על בית קפה בסידני

מחבל, כנראה מוסלמי, השתלט הלילה על בית קפה בסידני שבאוסטרליה ומחזיק בני ערובה. ישנו חשש מפני פצצות שהוטמנו באזור

  • כ"ג כסלו תשע"ה - 08:23 15/12/2014
גודל: א א א
זירת הפיגוע באוסטרליה (צילום מסך)
זירת הפיגוע באוסטרליה (צילום מסך)

מחבל, ככל הנראה מוסלמי חמוש, השתלט הלילה על בית קפה בעיר סידני שבאוסטרליה. בית הקפה ממקום בכיכר מרטין ועל פי הערכות מחזיק המחבל כ-30 בני ערובה. חמישה בני ערובה הצליחו להימלט מדלת צדדית של בית הקפה. האירוע החל בשעת בוקר באוסטרליה.

כוחות משטרה גדולים מקיפים את האזור וכלי התקשורת מעבירים את המתרחש בשידור חי. בני ערובה צולמו כאשר הם מצמידים דגל איסלאמי שחור לחלון בית הקפה, ככל הנראה לאחר שאולצו בידי המחבל לעשות זאת בכדי להבהיר מי עומד מאחורי החטיפה. בהמשך הבוקר דווח כי המשטרה המקומית יצרה קשר עם המחבל, ככל הנראה ממוצא לבנוני, ולפי מה שפורסם הוא דורש לקבל לידיו דגל של ארגון דעא"ש תמורת שחרור אחד החטופים. המחבל צולם בתוך בית הקפה כשסרט עם כיתוב איסלאמי לראשו. מהצילום הוא נראה מבוגר יחסית.

בנוסף דווח בכלי התקשורת המקומיים כי בית האופרה של סידני פונה לאחר שאותר בו חפץ חשוד, אך לא ברור האם מדובר במטען חבלה והאם ישנו קשר בין האירועים, אך דיווח נוסף הוא על חשש מפני ארבע פצצות שהוטמנו באזור.

ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט כינס דיון חירום והודיע כי הוא סומך על כוחות הבטחון של המדינה.

יש לציין כי נוכח גל ההגירה המוסלמי השוטף בשנים האחרונות את ארצות הברית, אירופה וגם את אוסטרליה, ובפרט לאור יציאתם של צעירים מוסלמים להשתתף בקרבות בסוריה ובעיראק, קיים חשש גבוה מפיגועים שיערכו בידי מוסלמים במדינות אלו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד