בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'צוק איתן': קציני צה"ל נחקרו באזהרה

חמישה חודשים אחרי הלחימה הקשה ברצועת עזה – קציני צה"ל נחקרים באזהרה בחשד למעורבות בהריגת ערבים שלא על פי הדין הישראלי

  • ז' טבת תשע"ה - 10:17 29/12/2014
גודל: א א א
חיילים ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל) (דובר צה"ל)
חיילים ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל) (דובר צה"ל)

בשבועיים האחרונים החלו במשטרה הצבאית החוקרת לחקור באזהרה קציני צה"ל שונים החשודים שפעלו בניגוד לחוק הישראלי במהלך 'צוק איתן' ברצועת עזה, כך פורסם באתר ynet.

על פי הדיווח, בשלב זה נחקרו ומוזמנים לחקירות באזהרה קצינים זוטרים בסדיר ובמילואים שלחמו נגד ערביי עזה במבצע בדרגות סגן עד רב סרן. החקירות באות בהמשך להחלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי דני עפרוני שהורה לפני כשבועיים להרחיב את החקירות נגד קציני צה"ל בגין שורת אירועים בהם נהרגו 50 ערבים ברצועה.

ככל הנראה, החקירות, אשר חלקן נתמך בראיות ויזואליות, צפויות להתרחב בשבועות הקרובות גם נגד קצינים בכירים יותר כגון מפקדי גדודים וחטיבות.

חיילי צה"ל ברצועת עזה במהלך 'צוק איתן' (דובר צה"ל)

האירועים שעומדים במרכז החקירות, סובבים את האירוע בבית הספר של אונר"א ששימש מוקד לפעילות טרור ובו נהרגו 15 ערבים במהלך קרב עם כוחות צה"ל, ואירוע נוסף שזכה לשם "יום שישי השחור ברפיח", אז ביצעו חיילי צה"ל מרדף אגרסיבי אחרי חוטפיו של חברם לנשק סגן הדר גלדין הי"ד. באירוע זה נהרגו עשרות ערבים ומאות נפצעו.

בדובר צה"ל אומרים, כי "בצה"ל נחקרים בימים אלו אירועים אשר התרחשו במהלך 'צוק איתן', בהנחיית הפרקליטות הצבאית. לא ניתן לפרט אודות חקירות אלה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד