בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

דרישה מיעלון: "הכר באבי כנפגע טרור"

18 ראשי רשויות מיהודה ושומרון חתמו על מכתב לשר הביטחון יעלון ובו דרישה להכרה ברצח אבי בן ציון הי"ד כאירוע לאומני. "אין לנו צל של ספק כי אבי נשדד בשל היותו יהודי ונרצח בשל היותו יהודי"

  • יח"צ
  • ח' טבת תשע"ה - 08:59 30/12/2014
גודל: א א א
משה בוגי יעלון (חיים צח לע''מ)
משה בוגי יעלון (חיים צח לע''מ)

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מצטרפים למאבק בני משפחתו של אבי בן ציון הי"ד. 18 ראשי רשויות שיגרו אמש (ב') מכתב דחוף לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ובו דרישה להכרה ברצח כלאומני ומבחינה מחודשת של האירוע.

המכתב מגיע בעקבות הודעת המשטרה על כך שרצח אבי בן ציון הי"ד לפני שלושה שבועות בצומת אלון בשומרון, הוא אירוע פלילי. בני משפחתו של אבי כינסו מסיבת עיתונאים בשיתוף ארגון חוננו המלווה אותם משפטית, והודיעו כי יאבקו עד להכרה באירוע כלאומני.

"לפני כשלושה שבועות, נמצא אבי בן ציון, חקלאי תושב נתיב הגדוד, כשהוא מוטל מחוסר הכרה בצומת אלון וסובל מפגיעת ראש קשה", כתבו ראשי הרשויות ליעלון. "אבי, איש אדמה מוותיקי ההתיישבות בבקעת הירדן, מ"פ בגולני, ציוני בכל רמ"ח אבריו, נלחם בפציעה הקשה אך למחרת נפטר מפצעיו. המשטרה הודיעה כי שלושה ערבים מהכפר עקרבה נעצרו והודו בביצוע הרצח, אך לתדהמתנו טוענת המשטרה כי מדובר באירוע פלילי ולא לאומני", כתבו ראשי המועצות ופירטו את עמדתם בנוגע לתופעת חטיפות הרכבים ביהודה ושומרון.

"אין צורך להכביר במילים על תופעת חטיפת הרכבים. מי שמבצע את המעשים הם ערבים, והתופעה מכוונת אך ורק כלפי רכבים ישראלים. בעבר כבר אירעו מקרים בהם מחבלים ניסו לבצע פיגועים במתווה חטיפת רכבים", ציינו ראשי הרשויות והוסיפו כי "אין לנו צל של ספק כי אבי נשדד בשל היותו יהודי ונרצח בשל היותו יהודי. לפי דברי המשטרה בפני המשפחה, אף נעשה וידוא הריגה באבי, דבר שאינו מאפיין אירוע פלילי וברור כי נובע מתוך שנאה ורצון לרצוח יהודי".

ראשי המועצות אף ציינו כי מהמידע המצוי ברשות המשפחה עולים "סימני שאלה רבים, וזאת בלשון המעטה, על התנהלות החקירה ותוצאותיה".

"אנו קוראים לך להורות על פתיחה מחודשת של כיווני החקירה ועל הקפאת הגשת כתב האישום כנגד החשודים עד לבירור אירוע הרצח לעומקו, וכן להורות על הכרה באבי כנפגע פעולות איבה", כתבו ליעלון. "בנוסף אנו מצפים כי כממונה על בטחון מדינת ישראל, תפעל לפתרון מיידי של תופעת חטיפות הרכבים ותורה למערכת הביטחון להתייחס לאירועים אלו כאל פיגועי טרור לכל דבר ועניין. לא יתכן כי חיי היהודים הנוסעים בצירים יהיו הפקר".

אבי בן ציון הי"ד

על המכתב, אשר העתקים ממנו נשלחו לפרקליט הצבאי הראשי, מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ש"י, אלוף פיקוד מרכז ומזכיר הממשלה, חתומים יו"ר מועצת יש"ע ומוא"ז בנימין אבי רואה, מזכ"ל אמנה זאב חבר (זמביש), שלמה קטן ראש מועצת אלפי מנשה, אסף מינצר, ראש מועצת אלקנה, שלומי לנגר ראש מועצת אורנית, אלי שבירו ראש העיר אריאל, שי אלון ראש מועצת בית אל, דוד אלחיאני ראש מועצת בקעת הירדן, יוסי אברהמי ראש מועצת גבעת זאב, דוידי פרל ראש מועצת גוש עציון, יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון, אברהם בן יוסף ראש הוועדה המוניציפאלית בחברון, בני כשריאל ראש העיר מעלה אדומים, שלמה ללוש ראש מועצת מעלה אפרים, עזרא גרשי ראש מועצת עמנואל, חננאל דורני ראש מועצת קדומים, מלאכי לוינגר ראש מועצת קרית ארבע-חברון, יגאל להב ראש מועצת קרני שומרון וגרשון מסיקה ראש מועצת שומרון.

ובתוך כך, מחר (רביעי), במלאות 30 להירצחו של אבי, יערכו בני המשפחה עצרת זיכרון במקום הרצח בצומת אלון. בעצרת שתחל בשעה 14:00 ישתתפו אישי ציבור ובני משפחות נוספות שרצח יקיריהן טויח בידי הרשויות. לאחר העצרת תצא שיירת רכבים לגילוי מצבה בבית העלמין בבקעת הירדן. "אנחנו מרגישים שאנחנו מביאים את אבי חזרה הביתה", אומרת לקראת העצרת ניבה בן ציון, אלמנתו של אבי, "אנחנו משלימים את המסע של אבי שנקטע ביד אכזרית שמנעה את הגעתו חזרה הביתה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד