בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"במקום להתאבל אנחנו צריכים לצאת למלחמה"

כ-300 איש השתתפו בעצרת זיכרון במלאת 30 לרצח אבי בן ציון הי"ד. "כוחות הביטחון שקצרה ידם מלשמור על אבי, כעת מפקירים אותו ואותנו בשנית", אמרה אלמנתו ניבה

  • יח"צ
  • ט' טבת תשע"ה - 17:05 31/12/2014
גודל: א א א

מעל 300 איש הגיעו בשעות הצהריים (רביעי) לעצרת זיכרון במקום הרצח של אבי בן ציון הי"ד בצומת אלון שבשומרון.

העצרת נערכה במלאת 30 להירצחו של אבי הי"ד בידי ערבים, וכחלק ממאבק המשפחה להכרה ברצח כאירוע לאומני, מאבק אותו הם מובילים בשיתוף ארגון חוננו.

בעצרת השתתפו בני משפחה, חברים ושכנים מבקעת הירדן, אישי ציבור ותומכים רבים. בנוסף השתתפו בעצרת בני משפחות נוספות שרצח יקיריהן טויח. רבים מהמשתתפים לבשו חולצות שהדפיסו בני המשפחה, ועליהן נכתב "אבי בן ציון נרצח – המניע הלאומני לא יטויח", סיסמת המאבק ושם דף הפייסבוק שפתחו בני המשפחה. לאחר העצרת יצאה שיירת רכבים לבית העלמין בבקעת הירדן לגילוי מצבה.

"הרצח של אבי לא יטויח" העצרת במקום הרצח היום (ארגון חוננו)

ראש מועצת בקעת הירדן וחברו של אבי, דוד אלחיאני, פתח את העצרת ואמר: "פה ממש לפני 30 יום אבי נרצח בדרכו חזרה מהמרכז. פגעו בו, מאחור בלי ששם לב. בתמימות ובענווה שאפיינה אותו יצא לבדוק את הנזק, אומרים שאף לחץ את ידו של הרוצח הנתעב. איך אפשר לומר שפגעו בו בלי לשים לב? איך אפשר להאמין לגרסת הרוצחים? יש לנו הרבה שאלות שאין לנו מענה עליהן", אמר אלחיאני. "אבי בן ציון, האיש מהבקעה, נרצח כי הוא יהודי. לא נקבל שום קביעה אחרת, וכולנו, משפחת הבקעה, התכנסו כאן כדי לדרוש צדק".

ניבה בן ציון אלמנתו של אבי סיפרה כי זו הפעם הראשונה שהיא חוזרת למקום הרצח: "אבי נרצח בדרכו, והיום אנחנו עושים את הדרך שלא סיים ומחזירים אותו הביתה. אם לא די שאבי נלקח מאתנו באכזריות, במקום להתאבל אנחנו צריכים לצאת למלחמה. כוחות הביטחון שקצרה ידם מלשמור עליו, כעת מפקירים אותו ואותנו בשנית ונותנים לרוצחיו את מבוקשם. עונשים פליליים ותנאי כלא נוחים במקום שישלמו את מלוא המחיר. משפחתנו, כמו משפחות נוספות שהוציאו את הצדק לאור, לא מתכוונת לוותר עד שהרוצחים יבואו על עונשם".

"עזרו לנו למנוע את הטיוח כדי שלא ישנה"

האלמנה הוסיפה כי "בציניות ניתן לומר שבמדינת ישראל צריך לדעת גם מתי להירצח. אבי נרצח כשהוחלט על פיזור הכנסת, והיום האזכרה היא כשיש פריימריז בליכוד, אז נח לפוליטיקאים להתעלם ולדאוג לכיסאם במקום להתייחס לרצח. ואלו שלא התייחסו לרצח הזה, לא יתייחסו גם לרצח הבא, והוא לצערי יהיה של בעל אחר, אבא אחר, וסבא אחר. לכן אני קוראת כאן לכולם: תעזרו לנו במאבק למניעת הטיוח כדי שמחר לא ישנה המקרה חלילה למישהו מיקירכם".

מרים עראמי, אמו של נתנאל הי"ד שנרצח בפיגוע הסנפלינג בפ"ת, ואשר הוכר כאירוע לאומני רק בעקבות מאבק המשפחה וארגון חוננו, הביעה תמיכה במאבק המשפחה, מאבק אותו חוותה רק לאחרונה. "אנחנו עוברים ימים קשים מאוד, ומאוד קשה לי אבל הייתי חייבת לבוא ולחזק את ניבה ואת המשפחה. לצערנו עד שזה לא דופק בדלת שלך לא מבינים את המשמעות האמיתית של מה שקורה. פעם כשהייתי שומעת שיש פיגועים היה כואב הלב אבל עוברים לסדר היום. והיום אני יודעת שאסור לעבור על זה לסדר היום. המאבק הזה חשוב לא רק למשפחת עראמי או משפחת בן ציון. זה חשוב לכולנו. לכל הציבור. אני מתפללת שאף אחד לא יעבור את מה שאנחנו עוברים. אני קיוויתי שנתנאל יהיה הקרבן האחרון אבל התבדינו. כשזה קורה נופלים השמיים ואתה לא יודע מה לעשות, ואם לא ח"כ פייגלין וארגון חוננו אני לא יודעת מה היינו עושים. אני רוצה להגיד למשפחה תהיו חזקים ותלחמו את המלחמה שלכם. אל תוותרו ואל תתנו להם לתת לכם הרגשה כאילו אתם פושעים כמו שהם עשו לנו. תלכו עם האמת שלכם עד הסוף".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד