בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חקירת החיילים – הפרה של הקוד האתי"

קצינים מגבעתי שלחו מכתב לפצ"ר על רקע ההחלטה לחקור חיילים שהשתתפו ב'קרב רפיח' בו נהרגו עשרות ערבים

  • אברהם שפירא
  • י"ג טבת תשע"ה - 21:17 04/01/2015
גודל: א א א
חיילי צה"ל ברצועת עזה במהלך 'צוק איתן' (דובר צה"ל)
חיילי צה"ל ברצועת עזה במהלך 'צוק איתן' (דובר צה"ל)

יותר ויותר קצינים בצה"ל מתרעמים על החלטתו הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, לפתוח בחקירות פליליות כנגד חיילי חטיבת גבעתי שהשתתפו ב'קרב רפיח', בו ניסו הלוחמים להציל את חייו של החייל הדר גולדין הי"ד שנחטף לתוך פיר מנהרה ברצועה במהלך 'צוק איתן'.

קצינים וחיילי מילואים מגדוד הסיור של חטיבת גבעתי ומ'עמותת שועל', שיגרו היום (ראשון) מכתב לפרקליט הצבאי הראשי, דני עפרוני, בדרישה לבטל את חקירתם של החיילים. "מהיכרותנו האישית ומתוך הכרות עם הערכים עליהם מחונכים חיילי הגדס"ר", כתבו הקצינים, "אנו סמוכים ובטוחים כי לוחמי הגדס"ר והחטיבה פעלו בשעת קרב בצורה מקצועית, אחראית וערכית תוך הפגנת גבורה יוצאת דופן, מתוך מטרה לחלץ את הקצין החטוף ולנהל אש מול אויב. כל הפעולות שהתבצעו באותו היום על ידי הקצינים היו במטרה לממש את אחד מערכי צה"ל החשובים ביותר לפיו לא משאירים פצועים בשטח", הודגש במכתב.

"אנו סבורים כי פתיחת חקירה מהווה הפרה חמורה של הקוד האתי של צה"ל. מדובר בתקדים מסוכן שייתכן שיהיו לו השלכות על מפקדי הצבא שבהמשך יחששו לעשות את המוטל עליהם בסיטואציות דומות מחשש לתביעות".

"אנחנו מצדינו נמנף את חירותנו הדמוקרטיות להפעיל לחץ ציבורי כבד ככל האפשר על מנת להביא את הדברים לידיעת הציבור. אנו קוראים לך להודיע בהקדם כי לא תיפתח חקירה פלילית כנגד החיילים שהשתתפו ב'קרב רפיח'".

על המכתב כאמור חתומה 'עמותת שועל' שהפיצה את המכתב בפייסבוק ובקשה מקצינים ומחיילי מילואים נוספים לחתום על המכתב ולהירתם למאבק.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד