בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

איתמר: עימותים קשים לאחר גניבת עדר

במהלך השבת נפצעו מספר ערבים במהלך עימותים עם תושבים סמוך לאיתמר. התושבים דיווחו כי האירועים החלו לאחר שערבים גנבו עדר

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ג טבת תשע"ה - 12:30 04/01/2015
גודל: א א א
איש כוחות הבטחון של איתמר (עקרבא נט)
איש כוחות הבטחון של איתמר (עקרבא נט)

כלי תקשורת בין לאומיים וכלליים בישראל דיווחו על עימותים קשים בשבת סמוך לאיתמר, אולם בניגוד לטענות הערבים המצוטטות שם בהרחבה, על כך שמתנחלים ירו ברועי צאן תמימים, לצד היהודי גרסה מעט שונה.

לדברי תושבים מגבעת אלומות שברכס הגדעונים באיתמר, בשבת בבוקר הבחין אחד מילדי השכונה כי ערבים גנבו עדר צאן של אחת המשפחות.

הילד רץ לבית הכנסת והזעיק את התושבים שהיו בתפילת שחרית. כיתת הכוננות של האזור והצבא הוקפצו לסריקות, והעדר אותר במרחק מה מהגבעה. התושבים והחיילים המשיכו במרדף אחרי חשודים שזוהו, ובמקביל ערבים מהכפר עקרבא הסמוך, החלו לצאת לכיוונם וליידות אבנים.

לפי דיווח התושבים, שלושה חיילים שהיו בהאמר צבאי פרקו לעבר הפורעים ועיכבו כמה מהם אשר זוהו כחשודים בגניבה וכן בתקיפת הכח. אולם עשרות ערבים החלו להתקרב להאמר בו נשאר הנהג לבדו, וליידות אבנים לעברו.

בשלב זה, כאשר האירוע היה קרוב ללינץ' המוני בנהג הג'יפ, התערבו אנשי הביטחון של איתמר והניסו את הפורעים. בהמשך הגיעו למקום כוחות גדולים של צבא, אשר התעמתו במשך זמן רב עם מאות ערבים, והשתמשו באמצעים שונים לפיזורם.

הערבים מצדם מדווחים כי באירוע נפצעו מספר ערבים מירי חי ואמצעים לפיזור הפגנות, וכן על רכב ששמשותיו נופצו וצמיגיו נוקבו. לדברי התושבים, גורמי הצבא באזור גיבו את פעילותם של אנשי כיתת הכוננות אשר הצילו את נהג ההאמר.

תמונות מהאירוע: עקרבא נט

נהג ההאמר שבודד בידי הערבים (עקרבא נט)

הכוחות מותקפים (עקרבא נט)

אחד הערבים שנפצעו (עקרבא נט)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד