בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה עושים הלוחמים בכדי לנטרל מחבל?

שוטרי משמר הגבול נטרלו אתמול מחבל שניסה לדקור אותם סמוך לקלקיליה. צפו בסאגה אותם נאלצים לעבור הלוחמים כדי לנטרל מחבל ולא להכנס לכלא

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט"ו טבת תשע"ה - 14:01 06/01/2015
גודל: א א א
המחבל באירוע
המחבל באירוע

הסאגה שעוברים שוטרי מג"ב בכדי למנוע פיגוע דקירה:

סמוך לשעה 21:00 בליל אמש (שני) זיהו לוחמי משמר הגבול שהוצבו במחסום סמוך לבסיס מג"ב בקלקיליה, חשוד ערבי בשנות ה-20 לחייו כשהוא מתקרב לעברם. על פי הודעה שהוציא דובר משמר הגבול, הסאגה אותה עוברים הלוחמים בכדי לנטרל מחבל, מתוארת בצרה כזו:

לאחר שהלוחמים מבחינים בחשוד, הם קוראים לו לעצור במקומו. החשוד מסרב לבקשתם ומתקדם. הלוחמים פונים אליו בשנית ומבקשים ממנו להזדהות. בשלב זה שולף החשוד סכין במטרה לדקור את אחד הלוחמים.

שוטר מג"ב שהיה סמוך מאוד למחבל, משתמש בנשקו האישי, אך לא בדרך לה הוא נועד. השוטר מכה באמצעות הנשק בפלג גופו העליון של המחבל וזה שומט את הסכין לקרקע וקופא על מקומו.

השתלשלות האירועים בניסיון פיגוע הדקירה אמש

למרות זאת, האירוע טרם נגמר ועוד קיים חשש כי בכליו של החשוד נמצא נשק נוסף או מטען חבלה. הלוחמים תופסים מחסה ומתחילים לבצע נוהל מעצר חשוד. גם אז המחבל לא נשמע להוראותיהם, והלוחמים מתקדמים שלב נוסף בהוראות הפתיחה באש ודורכים את נשקם תוך כדי שהם צועקים למחבל להוריד את בגדיו ולשכב על הארץ.

שוב המחבל לא נענה, ומכניס את ידו לכיס המעיל אותו לבש. אחד הלוחמים שהיה בצוות, מבצע ירי של כדור בודד לאוויר לצורך אזהרה והרתעה. רק לאחר כל הסאגה הארוכה, ניתן היה לערוך חיפוש על גופו של החשוד.

בסיום האירוע, החשוד נעצר והועבר לחקירת המשטרה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד