בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

3 מאסרי עולם למפקד חוליית רוצחי הנערים

לאחר שריצה עבר עונש מאסר על פעילות טרור, יחזור חאסם קוואסמה לכלא, הפעם ככל הנראה ירצה שלושה מאסרי עולם על חלקו בחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים הי"ד

  • ט"ו טבת תשע"ה - 17:23 06/01/2015
גודל: א א א

לאחר שתכנן את חטיפתם ורציחתם של הנערים גיל-עד שעאר, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד, גזר היום (שלישי) בין הדין הצבאי בכלא עופר, שלושה מאסרי עולם על חוסאם חסאן קוואסמה שהורשע אף בשותפותו במעשה. בנוסף, הוטל עליו לפצות ב-250 אלף שקלים את כל אחד ממשפחות הנרצחים.

בחקירתו הודה כי צייד ותדרך את עמר אבו עיישה ואחיינו מרואן קוואסמה שחטפו ורצחו את השלושה ואף השתתף בקבורת גופותיהם סמוך לבית כחיל בהר חברון. בהמשך, אף סייע לרוצחים להסתתר.

בשבוע שעבר הורשע קוואסמה בשותפות לגרימת מוות בכוונה תחילה, חברות בקבוצה שגרמה מוות בכוונה, הכנסת כספי אויב לאזור, ביצוע שירות עבור חמאס, סחר בציוד מלחמתי, שיבוש הליכי משפט ומתן מקלט למבוקשים. אך עם זאת, קוואסמה בן ה-40 לא ייכנס לכלא בפעם הראשונה.

חוסאם קוואסמה, שנתפס בשכונת שועפט בירושלים בה הסתתר, הורשע בעבר בפעילות טרור נגד יהודים כאשר השתתף בחולייה שהוציאה פיגועים. בעקבות כך, ריצה קוואסמה שבע שנות מאסר בכלא.

בכלא, אליו יחזור כעת חוסאם, הוא יפגוש את אחיו חסין, המרצה עונש מאסר על מעורבותו בביצוע פיגוע בירושלים. אח אחר במשפחה, מחמוד קוואסמה, היה אמור אמנם לרצות 20 שנות מאסר על פעילות טרור אותה ביצע, אך שוחרר במסגרת עסק שליט.

פיגועי התאבדות בחיפה, ירושלים ובאר שבע. קרבות של ירי עם כוחות צה"ל ומשטרה ופיגועים נוספים, אלו הם מנת חלקם של משפחת קוואסמה המורחבת. סך הכל, אחראית חמולת קוואסמה על רציחתם של 104 יהודים ופציעתם של מאות.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד