בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צרפת: "תג מחיר" נגד הטרור האיסלאמי

הטבח במערכת העיתון 'שרלי הבדו' בפריז גורם לתחושות קשות בצרפת ועימם תגובות מצד האזרחים: יריות, רימונים ומטענים לעבר מסגדים. בשלב זה, עדין מתנהל מצוד נרחב אחרי הרוצחים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ז טבת תשע"ה - 15:41 08/01/2015
גודל: א א א
תיעוד הטבח בשרלי הבדו בפריז (צילום מסך)
תיעוד הטבח בשרלי הבדו בפריז (צילום מסך)

לאחר הטבח במערכת העיתון "שרלי הבדו" בפריז, בו נרצחו 12 עובדי העיתון, בניהם צייר יהודי, נרשמו לא מעט מקרים בהם פגעו אלמונים במסגדים ברחבי צרפת בצורה קשה.

האירועים הראשונים התרחשו הלילה (חמישי), כך מדווחים סוכנות הידיעות בצרפת, אלמונים ירו לעבר מספר מסגדים ברחבי המדינה, ובעיר לה-מאן שמדרום-מערב לפריז, הושלכו ארבעה רימוני יד לעבר חצר מסגד. בכל האירועים איש לא נפגע אך נזק נגרם. המשטרה המקומית הגיעה למקום והחלה לחקור את האירועים. בשלב זה טרם נעצרו חשודים.

בהמשך הבוקר, התרחש פיצוץ בדוכן מכירת קבבים סמוך למסגד בעיירה וילפרנקה סור סאונה שמצפון לליון במזרח צרפת. ראש העירייה אמר, כי הוא חושש שמדובר באירוע הקשור "לאירוע הדרמטי שהתרחש ביום רביעי". גם את האירוע הזה המשטרה המקומית חוקרת.

במקביל, מנהלת משטרת צרפת מצוד נרחב אחר שני הרוצחים, סעיד ושריף קואשי, ומחסומים רבים הוצבו בכניסות השונות לפריז מתוך חשש שאלה בדרכם חזרה לעיר לבצע פיגוע נוסף.

מצוד אחר הרוצחים. האחים קואשי (משטרת צרפת)

מצוד אחר הרוצחים: שדדו תחנת דלק ונמלטו

על פי הדיווחים בצרפת, השניים שדדו הבוקר מזון ובנזין מתחנת דלק מצפון-מזרח לפריז. הם כפתו את אחד העובדים במקום ולצורך ביצוע השוד ירו מספר כדורים באוויר. המתדלק במקום סיפר מאוחר יותר, כי שני המחבלים "חבשו ברדסים והיו חמושים בתתי-מקלע ובמשגרי רקטות". כוחות גדולים של משטרה ויחידות ללוחמה בטרור מחפשים אחר מכונית הרנו-קליאו האופרה שבה על פי החשד נהגו השניים.

הבוקר, הסגיר עצמו חמיד מוראד בן ה-18 שהיה הנהג ברכב המילוט של הרוצחים.הכוננות באזור היא הגבוה היותר, והחשש הגדול של הרשויות בצרפת, הוא כי השניים יהיו נחושים למות במסגרת פיגוע נוסף.

בשעות הבוקר התרחש אירוע נוסף בפריז, אך ספק אם הוא קשור לטבח אתמול ב'שרלי הבדו'. בשעות הבוקר המוקדמות, ירה רעול פנים לעבר שי שוטרות ועובד עירייה נוסף בשכונת מונרוז' שבדרום העיר. אחת השוטרות מתה מפצעיה והשניים הנוספים נפצעו באורח קשה וקל.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד