בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מחבל שנלחם בישראל לא ישתמש בשירותיה"

כך פסק היום (ה') נשיא בג"ץ הפורש, אשר גרוניס, בתביעה אותה הגיש נגד המדינה המחבל שהחזיק ברון ארד. את מקומו תחליף מרים נאור

  • כ"ד טבת תשע"ה - 17:03 15/01/2015
גודל: א א א
דיראני בחקירה (צילום מסך)
דיראני בחקירה (צילום מסך)

לאחר 15 שנים בהם התנהלה התביעה אותה הגיש המחבל הלבנוני מוסטפא דיראני נגד המדינה, קבע היום (חמישי) נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, כי התביעה תופסק.

על ההחלטה בדיון, שהתקבלה ברוב מצומצם של ארבעה שופטים למול שלושה, הכריז גרוניס במהלך טקס הפרידה החגיגי שנערך עבורו בבית המשפט בירושלים, בו הוא סיים את שלושת שנות כהונתו כנשיא בית המשפט ובגיל 70 פורש לגימלאות. את מקומו תחליף השופטת מרים נאור.

פורש לגימלאות. השופט אשר גרוניס

בשנת התש"ס, תבע דיראני, ערבי מלבנון שהחזיק תקופה ארוכה בחייל החטוף רון ארד הי"ד, את המדינה לפיצויים על סך שישה מיליון שקלים, בטענה שחוקריו התעללו בו קשות בתקופת מעצרו, עת היה 'קלף מיקוח' בסוגיית העלמותו של ארד. מאז, שוחרר דיראני בעסקה שביצעה ישראל עם חיזבאללה, אך את תביעת הפיצויים הוא המשיך לנהל מלבנון, תוך כדי שהוא ממשיך לעבוד בשירות ארגון הטרור.

"אויב לא יכול להשתמש במוסדות המדינה", פסק גרוניס. "דלתות בית המשפט היו פתוחות בפני דיראני כל עוד שהה במעצר בישראל. דיראני ניצל זכות זו מספר פעמים, והמשך מעצרו ותנאי מעצרו נדונו לא אחת בבתי המשפט...אולם מששוחרר דיראני ממעצר ושב לשורותיו של ארגון טרור ששם לו למטרה להביא לפעול נגד המדינה ואף להביא להשמדתה, משתנה התמונה".

"מחבל יכול לתבוע את הרשויות". השופט סאלים ג'ובראן (הרשות השופטת)

מי שהתנגד להחלטה, היה בין היתר השופט הערבי סאלים ג'ובראן, שבדיון הקודם אישר את המשך התנהלות התביעה, בטענה כי "שאין אדם שהחוק לא חל עליו ושאין סיטואציות שהינן מחוץ לגדרי החוק, אף כאשר מדובר בזמן מלחמה או במאבק המתמשך בטרור".

"אין לדיראני על מי להלין אלא על עצמו", אמר גרוניס. "נפלא בעיני כיצד יש להתיר לדיראני, בעת שהוא פועל נגד המדינה ומייחל להשמדתה, לעשות שימוש במוסדותיה לצרכיו", קבע גרוניס בפסיקתו האחרונה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד