בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התפרעויות הבדואים גוברות: הרוג ועשרות פצועים

ניידת שנקלעה אמש (א') להלוויתו של הצעיר הבדואי מרהט, הותקפה בידי אלפי בדואים. בנס הצליחו השוטרים להמלט. הבוקר: שביתה כללית במגזר הערבי והבדואי

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ח טבת תשע"ה - 09:32 19/01/2015
גודל: א א א
בית העלמין ברהט, אמש
בית העלמין ברהט, אמש

מותו של המתפרע הבדואי סמי אל-ג'אער ברהט בשבוע שעבר, ממשיך לגרור אחריו מהומות והתפרעויות. אמש (ראשון) בשעות הערב, נערכה הלוויתו של אל-ג'אער בה השתתפו על פי הדיווחים למעלה מ-10 אלף בדואים.

כשהגיעו משתתפי הלוויה סמוך לבית העלמין ברהט, נקלעה למקום ניידת משטרה. אלפי הבדואים, שטענו כי שוטרים הם אלו שהרגו את הבדואי שתקף אותם, הקיפו את ניידת המשטרה והחלו ליידות לעברה אבנים. לבסוף, הצליחו השוטרים להימלט מהמקום כאשר אחד מהם נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי.

שרידי הניידת שנקלעה ללוויה, אמש

למקום הוקפצו כוחות משטרה נוספים שהותקפו אף הם בידי משתתפי הלוויה. השוטרים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובמהלך ההתפרעויות נהרג בדואי נוסף ו-22 נוספים נפצעו, רובם במצב קל. מבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מטופלים המתפרעים שנפצעו, נמסר כי ההרוג מת כתוצאה מאירוע לבבי.

במשטרה מסרו כי מח"ש לא תחקור את התנהלות האירוע, אבל כן ייבדוק מדוע נקלעה למקום ניידת משטרה. בעקבות האירועים, יתוגברו כוחות המשטרה באזור הנגב בכמות גדולה, זאת מהחשש להתפרצויות של מהומות נוספות.

זירת הלוויה ברהט, אמש (סוכנות 'מען')

הלוויתו של אל-ג'אער, אמש (סוכנות פאנט)

יחד עם זאת, הודיעו אתמול במגזר הערבי והבדואי, כי במחאה על האירועים, תורחב היום השביתה הכללית במגזר. לאחר השביתה ברהט שהורחבה אתמול למגזר הבדואי בנגב כולו, כעת הודיעו בוועדת המעקב של ערביי ישראל, כי כלל מוסדות החינוך והעסקים במגזרים יושבתו היום.

אל-ג'אער נהרג ביום רביעי האחרון לאחר שניידת שהגיע לפעילות בשכונה 26 ברהט הותקפה באבנים. בכדי הלחץ, ירו השוטרים באוויר ועל פי הדיווחים נערכו במקום קרבות ירי. בסיום האירוע, הצליחו השוטרים להלחץ ואל-ג'אער, כבן 21, נהרג.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד