בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אביה של איילה: "אויב לא מעמידים לדין"

כנגד שני הערבים שפגעו בילדה איילה שפירא ובאביה, הוגש כתב אישום. האב אינו רואה תועלת בהגשתו ומתלבט האם בכלל ללכת להעיד נגד המחבלים. "יש פה בעיה בשיטה, גם עונש מוות למחבלים לא ישנה אותה"

  • אברהם שפירא
  • ו' שבט תשע"ה - 17:03 26/01/2015
גודל: א א א
רכבם של משפחת שפירא בוער (צוות צחי)
רכבם של משפחת שפירא בוער (צוות צחי)

כתב אישום הוגש אתמול (ראשון) כנגד שני הנערים הערבים שהשליכו את בקבוק התבערה על רכבם של משפחת שפירא מהיישוב אלמתן בשומרון ופצעו את איילה בת ה-11 ואביה אבנר, לפני כחודש.

בכתב האישום מופיע כי אותם ערבים תקפו את רות שפירא, אשתו של אבנר, באותו המקום כחודש קודם לכן אך היא לא נפגעה. אבנר לא רואה כל כך בחיוב את הגשת כתב האישום ופורס את משנתו המעניינת בנושא.

"כל המנגנון הזה מעוות, אויב לא מעמידים לדין, באויב צריך להילחם" מגיב אבנר שפירא, בשיחה עם הקול היהודי, לאישום נגד הפורעים. "כתב האישום הזה מגמד את הסיפור שלנו בכל המדינה וגורם להסחת הדעת מהנושא הפוליטי המרכזי. למעשה בשיטה שלנו אנחנו מסדרים להם אקדמיה גדולה לטרור שנמצאת בכלא, מלבד בסיסי הטרור הפרימיטיביים בכפרים. אותי זה בעיקר מרתיח, מכיוון שכעת בסיסי האויב יצמחו ויגדלו; שם בכלא כל המוחות הרציניים נמצאים והמחבלים יצאו משם עוד כמה שנים עם הרבה ידע וניסיון ועם עוד כמה טיפים".

"אפילו אם הייתי יודע שיגזרו עליהם עונש מוות יש כאן בעיה עקרונית. יש בעיה בשיטה הזאת, יש בה ניתוק בין העם הערבי-המוסלמי ששלח אותם, שגאה בהם, שדוחף אותם לשים את הפצצה הבאה, לבין המבצעים. כל הניתוק הזה הוא רע ביסודו, מוסר מעוות ובעיקר מדיניות מעוותת. לכן גם אם בטוח היה עונש מוות, עדין אני מתנגד לזה באופן עקרוני".

"חוזר בי מהשבחים לצה"ל"

בכתב האישום מתברר כי שני הנערים הערבים בצעו כחודש קודם לכן תקיפה באותו מקום, ובמקרה היה זה כנגד אשתו של אבנר. באירוע עצמו איש לא נפגע והסיפור לא זכה ל"כותרות", ובמערכת הבטחון לא שמו את ידיהם על המפגעים. "בהנחה שבאמת זה נכון, אני חוזר בי ממה שאמרתי לפני כחודש לתקשורת, שצה"ל מתנהג כמו משטרה מצוינת. משרד הביטחון לא ראוי אפילו לשבח הזה".

נקודה מעניינת לא פחות במשנתו של שפירא, היא דעתו בנוגע לעדות בבית המשפט כנגד השניים. "מהתביעה הצבאית שאלו אותי אם אסכים להיות עד במשפט המחבלים וזו שאלה קשה בעיני. מצד אחד הצבא השתתף פה בדבר שהוא לדעתי מזיק מאוד, אך מצד שני היות והעולם לא ישתנה עכשיו בגלל הדברים שלי, אולי כדאי להתייחס לזה כמו ערכאות של גויים או משהו דומה ו"להציל מידם", מכיוון שבסופו של דבר הכלא הוא לא המקום הכי נעים בעולם ואם האנשים האלה יישארו חופשיים זה רק יעודד אותם יותר. זו שאלה גדולה באמת מה נכון לעשות כאן, ואני עדין מתלבט", משתף אותנו שפירא בהתלבטויותיו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד