בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התפטר יו"ר הוועדה לחקירת 'צוק איתן'

תוך שהוא מאשים את ישראל בהשמצתו ובאי שיתוף פעולה עם וועדת החקירה כנגד הלוחמים, הגיש שאבאס מכתב התפטרות מתפקידו. הדו"ח יוגש בשבוע הבא

  • אברהם שפירא
  • י"ד שבט תשע"ה - 10:36 03/02/2015
גודל: א א א
חיילים בצוק איתן (דובר צהל)
חיילים בצוק איתן (דובר צהל)

יו"ר וועדת החקירה באו"ם פרופסור וויליאם שאבאס, המנהל את החקירה כנגד ישראל ולוחמיה בהתנהלותם במבצע 'צוק איתן', הודיע על התפטרותו מהתפקיד. לדבריו, הוא נקט בצעד זה בגלל הלחץ מצד ישראל וההשמצות כנגדו.

ככל הנראה רוצה שאבאס להבטיח את הצלחת הגשת הדו"ח ולמנוע ניסיונות 'לשים רגליים' למסקנותיו. את פיטוריו נימק בכך שיש הטוענים שהוא נוטה נגד ישראל.

בישראל לא שתפו פעולה עם וועדת החקירה אותה ניהל בטענה כי הדו"ח אותו צפויה להגיש הוועדה בשבוע הבא מוטה לטובת הערבים ויוגש לרעת ישראל. זאת בייחוד מהסיבה שלעומד בראשה נזקפות אמירות רבות כנגד ישראל וראש הממשלה בנימין נתניהו. סיבה נוספת היא העובדה ששאבאס היה בעבר יועץ לארגון פת"ח.

חיילים בגבול רצועת עזה בזמן 'צוק איתן' (דובר צה"ל)

בקטע שפורסם בחודש אלול האחרון, זמן קצר לאחר מינויו לראשות הוועדה, אמר שאבאס, כי "גולדסטון לא יחזור לישראל, כנראה שהוא לא יכול מחשש לביטחונו. מסקנת הדו"ח הוא שעופרת יצוקה הייתה פעולת ענישה כדי להעניש את תושבי עזה. זו לא מסקנה בלתי סבירה אם רואים את האנשים המסכנים שם. כל מה שהם רוצים זה מדינה ועל כך הם נענשים. על זה ועל תמיכה במפלגה פוליטית שמייצגת את השאיפה הזו. כמה אזרחים ישראלים נהרגו בעופרת יצוקה? כנה נהרגו מהטילים? יש לצבא הישראלי חיבה עזה להפצצת ערים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד