בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה עמד מאחורי ההזמנה המוזרה לתחנת המשטרה?

תלמיד ישיבה הופתע כשהוזמן לתחנת המשטרה בטענה שנגנב כסף מחשבון הבנק שאין לו. כשהגיע לתחנה גילה את הסיבה האמיתית של ההזמנה

  • אברהם שפירא
  • ט"ו שבט תשע"ה - 14:35 04/02/2015
גודל: א א א
גנבו לך כסף מהבנק? אולי זה שיחת שבכ?... (אילוסרציה)
גנבו לך כסף מהבנק? אולי זה שיחת שבכ?... (אילוסרציה)

תלמיד ישיבת 'תורת החיים' ביד בנימין קיבל הזמנה מוזרה להגיע במהירות לתחנת המשטרה, וכשהתייצב במקום התברר לו כי כוונות השוטרים לא היו טהורות כפי שהוצג לו בתחילה.

הסיפור החל לפני כשלושה שבועות כאשריצחק (שם בדוי) בן 21 תושב חשמונאים הלומד ביד בנימין, קיבל שיחה ממשטרת רחובות. "אמרו לי שאני מוזמן להתייצב במשטרה בגלל שמישהו השיג את מספר כרטיס האשראי שלי וגנב כספים מהחשבון שלי. אמרתי להם שאין לי בכלל חשבון בנק וכרטיס אשראי אבל הם אמרו שבכל זאת דרוש שאני אגיע לתחנה הכי מהר שאני יכול", מספר יצחק על ההזמנה המפוקפקת.

"חשדתי אמנם שזה קשור לשב"כ אבל הלכתי בכל זאת. נכנסתי לחקירות ואמרו לי שלקחו לי הרבה כסף מהחשבון ושהם רק רוצים לבדוק את מספר הזהות שלי. הבאתי להם את המספר והם פתאום עשו הצגה שהם התבלבלו במספר וזימנו אותי בטעות. הם אמרו לי, אנחנו מצטערים, התבלבלנו, איך הגעת? אני עונה שבטרמפים ואז הם הציעו להסיע אותי חזרה לישיבה וביקשו שאמתין להם בחוץ".

יצחק המתין בחצר התחנה, כאשר לפתע ניגש למכונת הפחיות שהיתה סמוכה אליו אדם לבוש אזרחי שניסה לקנות פחית אך כספו נתקע. "הוא התחיל לדבר איתי ופתאום אמר לי שהוא רכז השב"כ של האזור וטען שהוא מכיר אותי מיד בנימין", מספר יצחק. "הוא אמר לי שהוא ישמח להיפגש אתי כי יש לו איזו הצעה בשבילי". יצחק הבין מיד כי אינו מעוניין בהצעות מסוג זה ואמר לאיש השב"כ כי הוא אינו מעוניין. "הוא ביקש את המספר שלי, אז אמרתי לו 'אתה מציע לי ואני מתלבט, אז תביא לי את מספר הפלאפון שלך ואם ארצה אתקשר אליך'". רכז השב"כ התבלבל מהתגובה של יצחק ולאחר זמן קצר המשיך בניסיונות השיכנוע ולבסוף הציע לו טרמפ ליד בנימין. "אמרתי לו שאני לא מעוניין והלכתי מהתחנה", אומר יצחק.

זו לא הפעם הראשונה שאנשי ה'מחלקה היהודית' בשירות הביטחון הכללי מנסים לגייס בחורי ישיבות לשורותיהם. לא מעט מקרים נרשמו בחודשים האחרונים, כמה מהם בישיבת תורת החיים, לשם מנסים בשב"כ לחדור.

ליצחק ברור הלקח מהמקרה. "בסופו של דבר כמה שבן אדם יכול להיות חכם, הם יותר חכמים ממנו. אז אסור להתחכם איתם אלא פשוט לחתוך. כדאי גם להיות ערניים יותר, כי במזל אני חשדתי לפני זה אבל אם זה היה מישהו אחר היו יכולים להשחיל אותו. הרבה זמן הם מחפשים מישהו בתורת החיים, אני הבחור הרביעי או החמישי שהם מנסים פה בשנה האחרונה".

על השאלה האם חשב לרגע להיענות להצעת איש השב"כ הוא משיב בנחרצות. "האמת שזה לא כזה פיתה אותי. מסתובבים סיפורים על אנשים שעבדו איתם ורק רע יצא להם מזה וכבר אין אמון בשב"כ. אני חושב שהמטרה של המחלקה היהודית היא לדפוק את היהודים בסופו של דבר, לכן אני לא אתן לזה יד לעולם. יש להם המון כסף ותקציבים מבוזבזים ואני מציע שיפנו את הכול נגד ערבים ולא נגדנו".

בעבר פורסם בקול היהודי על ניסיון של השב"כ להשתיל סוכן בישיבת תורת החיים:

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד