בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קבלת עול שמיים לאחר גזר הדין

3 שנות מאסר נגזרו על בנימין ריכטר בגין הצתת רכבים של ערבים. מיד לאחר מתן גזר הדין נעמד ריכטר, הכריז קבלת עול מלכות שמיים ואמר: "מי שהכניס אותי לכאן גם יוציא אותי מכאן"

  • ט"ו שבט תשע"ה - 19:10 04/02/2015
גודל: א א א
בנימין בבית המשפט, היום (הקול היהודי)
בנימין בבית המשפט, היום (הקול היהודי)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר על בנימין ריכטר, תושב חוות גלעד שהורשע בהצתת שני רכבים של ערבים בכפר פרעתה לפני כשנה. בנוסף, נגזר עליו לשלם כ-15 אלף שקלים פיצוי לערבי לו היו שייכים הרכבים.

בסיומה של הקראת גזר הדין נעמד ריכטר על מקומו בדוכן הנאשמים וכאשר חיוך רחב נסוך על פניו פתח בקבלת עול מלכות שמים, כשבני משפחתו והחברים כשהגיעו לחזקו עונים אחריו. לאחר קבלת עול מלכות שמים אמר ריכטר כי "מי שהכניס אותי לכאן גם יוציא אותי מכאן ויגאל את השכינה במהרה מהגלות".

ריכטר נעצר ונחקר במרתפי שירות הביטחון הכללי יחד עם עוד יהודה לנדסברג ויהודה סביר, אף הם תושבי חוות גלעד, בחשד להצתת הרכבים בכפר הסמוך לחווה, וריסוס מגיני דוד בסמוך.

בנימין ריכטר (יהודה פרל)

האירוע התרחש על רקע הטרור הערבי שצבר תאוצה באותה העת, ולאחר רצח הקדושים עדן אטיאס הי"ד בעפולה, תומר חזן הי"ד בבית אמין (קלקיליה), החייל גבריאל קובי הי"ד בחברון ושריה (יאיא) עופר הי"ד בברוש שבבקעה.

לאחרחקירות קשות במרתפי השב"כ, הודה לנדסברג ובעקבותיו סביר בביצוע המעשים וכן בפגיעה נוספת ברכוש של ערבים בהזדמנות נוספת. ריכטר שמר כל העת על שתיקה, וזאת על אף ההתעללות הקשה של חוקרי השב"כ. השלושה הורשעו בהצתה בצוותא חדא, השחתת פני מקרקעין וקשירת קשר לפשע מתוך מניע של גזענות, כאשר ריכטר הורשע גם בהפרת מעצר בית. לנדסברג וסביר נשלחו לשנתיים וחצי במאסר, וזאת לאחר שחתמו על הסדר טיעון.

הרכב שהוצת בכפר פרעתא בשומרון

היום כאמור ניתן גזר הדין בעניינו של ריכטר, אשר שוהה במעצר במשך כשנה. השופטת קבעה כי על אף שריכטר שתק בחקירות, אין מקום להעתר לדרישות הפרקליטות, אשר ביקשה לשלוח אותו ל-4.5 שנות מאסר, והורתה על מאסר של שלוש שנים, חצי שנה יותר משני שותפיו למעשים אשר הודו בחקירות השב"כ.

חבריו ומשפחתו של ריכטר אוספים עבורו כסף לכיסוי הפיצוי שהוטל עליו. לפרטים: אלישוב הר שלום - 052-7763244

תגובות (13) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד