בע"ה י"ב אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לוחמים לקראת אישום?

הפרקליטות מגבשת בימים אלו את חומרי החקירה נגד מספר חיילי צה"ל החשודים בעבירות של "ביזה" במהלך מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה

  • ט"ז שבט תשע"ה - 14:07 05/02/2015
גודל: א א א
חייל צהל בתוך בית ערבי ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל)
חייל צהל בתוך בית ערבי ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל)

מספר חיילים מחטיבת גולני חשודים כי נכנסו לבתים של ערבים ברצועת עזה במהלך מבצע 'צוק איתן' לפני כחצי שנה ולקחו רכוש מהבתים.

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה לאחרונה בחקירה נגד חייל אחד החשוד בביזה, וזאת לאור החלטת הפרקליטות הצבאית והועדה המטכ"לית בראשות נעם תיבון שהוקמה לצורך בדיקת תלונות נגד צה"ל בצוק איתן.

במהלך חקירתו, עלה החשד כי שני חיילים נוספים היו אף הם מעורבים בביזה וגם הם זומנו לחקירה. חוקרי מצ"ח העבירו את חומרי החקירה לעיונה של הפרקליטות הצבאית שהחליטה לאחרונה לידע את החיילים על הכוונה להגיש להם כתב אישום בכפוף לשימוע.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בימים האחרונים הופצו מכתבי שימוע לפני הגשת כתב אישום לכמה חיילים, החשודים במעורבות בביזה במהלך מבצע 'צוק איתן'. לאחר שיושלמו הליכי השימוע, תתקבל בפרקליטות הצבאית החלטה בנוגע לאירוע".

בתחילת השבוע הודיע וויליאם שאבאס, ראש ועדת החקירה הבינלאומית שמינה האו"ם לחקירת אירועי צוק איתן, על פרישתו מהתפקיד. לטענתו, ההחלטה להתפטר הגיע בעקבות טענות מצד ישראל כי הוא מוטה לטובת הערבים וזאת לאחר שבעבר קרא להעמיד את נתניהו לדין בגין 'פשעי מלחמה' ואף נתן בעבר ייעוץ משפטי לארגון הטרור אש"ף.

אחת הסיבות שהובילה את הפרקליטות הצבאית לפתוח בחקירות נגד לוחמי צה"ל בגין אירועים ב'צוק איתן', הייתה הסברה כי חקירת הלוחמים בידי ישראל, תמנע פתיחת חקירה פלילית נגדם בבית הדין הבינלאומי בהאג. למרות זאת, לאחרונה החליטו בהאג לפתוח בחקירות בעקבות בקשה שהגיש יו"ר הרשות "הפלסטינית" אבו מאזן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד