בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר 13 שנה: עופר גמליאל ישוחרר ממאסר

הפרקליטות הודיעה כי לא תערער על החלטת וועדת השחרורים של שב"ס, ועופר גמליאל ישוחרר ממאסר. בחוננו מברכים על השחרור

  • מערכת הקול-היהודי
  • י"ט שבט תשע"ה - 09:38 08/02/2015
גודל: א א א

לאחר למעלה מ-13 שנה במאסר, ושלוש שנות מאבק משפטי, עופר גמליאל, תושב בת עין שהורשע במעורבות בפרשה שכונתה "מחתרת בת עין" משתחרר ממאסר.

הפרקליטות הודיעה לסנגורו, עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, כי לא תגיש ערר על החלטת וועדת השחרורים להורות על קיצור של כשנה וחצי ממאסרו. מדובר בהחלטה השלישית של וועדת השחרורים להורות על שחרורו של גמליאל, אךבשתי הפעמים הקודמות הפכו בתי המשפט את ההחלטה.

הוועדה קבעה בהחלטה כי גמליאל עבר שיקום והתקדמות מרשימה, וכי החשש שיבצע מעשים דומים כמעט ואינו קיים. הוועדה התרשמה מכך שגמליאל היה אסיר תומך, אשר ליווה אסירים אחרים ואף חנך אותם, העביר שיעורים בכלא, וסייע לאסירים חדשים.

חברו של גמליאל לתיק, שלומי דביר, שוהה עדין במאסר בכלא איילון ובינתיים הוחלט על ידי וועדת השחרורים שלא לשחררו, זאת לבקשת פרקליטות המדינה.

דביר נעצר יחד עם ירדן מורג סמוך לבית ספר ערבי לבנות בשכונת א-טור בירושלים לאחר שהניחו במקום עגלת נפץ שהייתה אמורה לגרום למותם של ערביות רבות, וזאת כ"נקמה" על פיגועי הטרור הרבים שהתרחשו נגד יהודים באותה העת. מספר ימים לאחר מכן, נעצר גמליאל בירושלים בחשד למעורבות במעשה. הוא הורשע בייצור חומרי הנפץ.

השלושה הורשעו בניסיון לרצח ועבירות נוספות ובית המשפט המחוזי בירושלים הטיל עליהם 15 שנות מאסר. על מורג הוטלו 12 שנות מאסר והוא זכה לשחרור מוקדם.

"לאחר שלוש שנים של מאבק משפטי ממושך ומורכב שכלל דיונים רבים בכל הערכאות, החל מוועדת השחרורים ועד בית המשפט העליון, הורתה וועדת השחרורים בפעם השלישית על שחרורו של עופר גמליאל", אמר הבוקרעו"ד עדי קידר מארגון חוננו. "האסיר עופר גמליאל היה אסיר למופת אשר עומד כבר מספר שנים בכלל הקריטריונים המצדיקים את שחרורו המוקדם, אלא שהתעקשות של בתי המשפט והפרקליטות מנעו זאת עד היום".

"אני שמח שבסופו של דבר החליטה המדינה לכבד את החלטת וועדת השחרורים ולאפשר לעופר גמליאל להמשיך את שיקומו מחוץ לבית הסוהר שם ממתינה לו משפחה לתפארת, שעל אף הריחוק מהם, סייע ככל שביכולתו כדי לחנכם בצורה ערכית ותורמת. ילדיו משרתים בצבא ובשירות לאומי ולומדים לימודים גבוהים".

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד