בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: עופר גמליאל שוחרר ממאסר

לאחר 13 שנות מאסר, שוחרר היום (א') עופר גמליאל, 'אסיר מחתרת בת עין'

  • י"ט שבט תשע"ה - 16:25 08/02/2015
גודל: א א א
עופר גמליאל מחוץ לכלא, היום (ארגון חוננו)
עופר גמליאל מחוץ לכלא, היום (ארגון חוננו)

אחרי מאבק של שלוש שנים, שוחרר היום (ראשון) אסיר 'מחתרת בת עין' עופר גמליאל בשחרור מוקדם, 13 שנים לאחר שנאסר.

גמליאל נעצר ימים ספורים לאחר שנתפסו חבריו, ירדן מורג ושלומי דביר סמוך לעגלת נפץ שהניחו בכניסה לבית ספר ערבי לבנות בשכונת א-טור בירושלים. האירוע התרחש על רקע פיגועים רצחניים רבים, וחברי 'מחתרת בת עין' כיוונו לנקום על הפיגועים הרבים.

במשך שלוש שנים ניסו בארגון חוננו ובמשפחתו של גמליאל יחד עם משפחתו של דביר, לפעול לשחרורם המוקדם, אך כל פעם מחדש פרקליטות המדינה התנגדה לשחרור. היום, לאחר שוועדת השחרורים של השב"ס החליטה על שחרורם, הודיעה המדינה כי לא תערער על ההחלטה וגמליאל שוחרר לביתו.

עופר גמליאל מחוץ לכלא, היום (ארגון חוננו)

דביר עדין אסור בכלא איילון ובחוננו מקווים כי גם הוא ישוחרר בקרוב.

"במקום שהיד קלה על ההדק בשחרור מחבלים בצורה כזו או אחרת, דבר שמקרין על ההתנהלות האסירים הביטחוניים הערבים בתוך הכלא, כנגד עופר וחבריו, יוצאי דופן בכלא - עושים את כל המוטל עליהם ומצד שני לא מקבלים את השחרור שלהם בזמן", אמר היום עו"ד עדי קיידר המייצג את גמליאל מטעם ארגון חוננו. "גם עופר עצמו יושב הרבה שנים כבר על חשבון השליש".

"הסיום היום הוא לאחר מלחמה ומאבק ממושך וארוך מאוד של הרבה אנשים", ציין עו"ד קידר. "אני חושב שבסופו של דבר קשה לי היום מה שנקרא לברך את המדינה על ההחלטה שלה, אבל בסופו של דבר ההחלטה היא החלטה נכונה. ועדת השחרורים השתמשה בכלים שמקנים לה ואני מקווה שתעשה את זה בעתיד גם לגבי שאר האסירים הלאומיים היהודיים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד