בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחיר ההתבוללות: מוות ומעצרים

פרשיית ההצתה בווילה בפסגת זאב החלה בקשר תמים עם ערבים, מתנות כסף ובילויים. אף אחת מהחברות לא דמיינה שזה יהיה המצב לאחר מספר שנים. "הם חיו בלשרוד ונאלצו להיעזר בערבים"

  • אברהם שפירא
  • כ' שבט תשע"ה - 13:33 09/02/2015
גודל: א א א
הדירה בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)
הדירה בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)

קשר של בנות יהודיות עם ערבים הביא לסכסוך אלים שגבה את חייה של אורית לונדון. הסיפור לכאורה התחיל כמו רוב המקרים בהם צעירות יהודיות נופלות לקשרים עם ערבים. משה בן זיקיר, מקים ארגון מהשב"י (מניעת התבוללות של בנות ישראל) ופעיל למניעת ההתבוללות לשעבר בפיסגת זאב, מספר לקול היהודי על התופעה הנפוצה ועל ניסיונות לחלץ את שתי הצעירות הללו, זאת שדירה הוצתה וזאת שכעת נמצאת במעצר, מקשרן המפוקפק עם ערבים מהכפר עקב הסמוך לירושלים.

בשבוע שעבר הותר לפרסום פרטי הפרשייה. ככל הנראה כתב אישום בדרך לשלושת המציתים, או ליתר דיוק, לשני המציתים הערבים וליהודייה שנגררה אחריהם.

זה התחיל לפני מספר שנים כששתי בנות משכונות פסגת זאב ונווה יעקב החלו בקשר עם ערבים מאחת השכונות הערביות בירושלים. הערבים החלו לקחת אותם לבילויים בבית לחם תוך שהם מעניקים להם מתנות וכסף.

יהודיה שהתאסלמה (אילוסטרציה)

בלילה בו נחטף ונרצח הנער הערבי מבית חנינא לאחר איתור שלושת הנערים החטופים בשנה שעברה, תקפו מספר ערבים את הבנות בשעה שבילו בבית לחם והן נאלצו להימלט מהמקום כשאחת מהן פצועה ברגלה. הבנות לא התפכחו באותו אירוע והמשיכו את הקשר עם הערבים.

מכאן והילך הידרדרו האירועים ואיתם הבנות. על רקע קנאה בין הבנות בעקבות בני זוגן הערבים נוצר קרע בין השתיים. סכסוך כספי גרם לאחת הבנות ובן זוגה להזמין את הזוג השני לפגישה וכשאלו הגיעו קפצו עליהם השניים והכו אותם באבנים ובקבוקי זכוכית. במקרה נוסף, הערבי מהזוג התוקף חיבל ברכבם של הזוג השני.

הדירה בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)

סולחה בין החברות פתרה את הריב, אך לא לזמן ארוך. בשלב מסוים יצרה אחת מהבנות קשר עם ערבי אחר. ה"חבר" החדש מסית את חברתו לנקום בזוג השני על רקע האירוע הקודם ו'להחזיר את כבוד המשפחה' האבוד. ה'נקמה' מתגלמת בסיפור המוכר מהשבועות האחרונים – הצתת הדירה של בני הזוג המתבולל בווילה בפסגת זאב. השניים פורצים באישון ליל לדירתם של הזוג לאחר שוודאו כי הם נמצאים בבילוי בבית לחם. הם גונבים בגדים ובשמים והערבי מצית את הרהיטים בדירה. ערבי נוסף ממתין להם ברכב והם נמלטים מהמקום.

האש מתפשטת ומגיעה לדירה בקומה השלישית בה התגוררה אורית לונדון ז"ל, יהודיה שכלל לא הייתה קשורה לסכסוך. כוחות ההצלה מפנים את לונדון במצב קשה לבית החולים שם נקבע מותה.

הדירה בפסגת זאב (כבאות והצלה י-ם)

יומיים לאחר האירוע נעצר המצית וצו איסור פרסום מאפיל על הפרשייה עד למעצרם של כל המעורבים, שנחקרים בימ"ר ירושלים. החוקרים מעצבים את דמותן של שתי הבנות ואומרים כי הו חיו בניסיון לשרוד. אחת החוקרות אמרה ל-mynet כי "בחקירות פגשתי נערות שלא יכולות לחשוב קדימה ורק עסוקות בלשרוד מיום ליום. מתברר שהן היו חיות במציאות שאילצה אותן להיעזר בגברים הערבים" הדברים מצביעים על מצוקה שגררה את הבנות ליפול לקשרים האלו.

נכון לעכשיו, מעצרם של השלושה הוארך לבקשת המשטרה בבית המשפט.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד