בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נדחתה בקשה לזיכוי השוטרים

לאחר שריצו 21 חודשים בכלא, דחה בית המשפט העליון את הבקשה לזכות את הנאשמים. השוטרים נטשו שב"ח ערבי שנפצע בהתהפכות רכב שגנב, ומת מהתייבשות

  • אברהם שפירא
  • כ"ג שבט תשע"ה - 18:03 12/02/2015
גודל: א א א
שבחים ערבים. ארכיון (חטיבת דובר המשטרה)
שבחים ערבים. ארכיון (חטיבת דובר המשטרה)

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את ערעורם של שני שוטרים שהורשעו לפני כשלוש שנים בהפקרתו של שב"ח ערבי בכך ששחררו אותו כשהוא פצוע במחסום מכבים ולאחר יומיים נמצאה גופתו על יד הכביש.

על השניים, ברוך פרץ ואסף יקותיאלי, נגזרו 30 חודשי מאסר בפועל בשנת ה'תשע"ב. לאחר מכן, קוצר עונשם ל-21 חודשים. סנגוריהם של השניים לא הסתפקו בקיצור העונש ובקשו מבית המשפט העליון לזכות את השוטרים, אך כאמור, בית המשפט דחה את הערעור.

תחילת הפרשה בה'תשס"ח, אז גנב השב"ח, עומר אבו-ג'ריבאן שהסתנן מרצועת עזה, רכב והתהפך איתו בכביש 6. הוא אושפז בבית החולים תל השומר וכשהשתחרר הועבר לידי המשטרה שם החליטו בניגוד הנהלים להחזירו לביתו. יקותיאלי הסיע את אבו-ג'ריבאן לכביש 443, וסמוך למחנה עופר השאירו בכביש, כשהוא לבוש עדיין בחלוק של בית החולים, ללא מזון ומים, כך על פי כתב האישום. פרץ היה הקצין התורן שאישר את המהלך. גופתו נמצאה יומיים לאחר מכן בשולי הכביש המוביל מצומת עטרות לגבעת זאב, לאחר שככל הנראה מת מהתייבשות.

פרקליטו של פרץ, עורך הדין צדוק חוגי, הודיע כבר אז כי בכוונתו לערער על גזר הדין ואמר כי "זהו גזר דין הזוי. מרשי הוא קצין משטרה שגם השופט אומר שהוא מילא הוראות. אני המום. אני חושב שזה יום קשה למערכת המשפט. כנראה שזה מועד לעשות איזשהו הד משפטי". אביו של פרץ זעם ופרץ בדמעות בתום הדיון, ואמר כי הוא "לא מאמין בבתי המשפט".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד