בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מח"ש גורמת סכנה לחיי השוטרים"

מעצרו של השוטר החשוד בירי לעבר מתפרע בדואי הוארך היום (ה') עד ליום שני. בתגובה הטיחו עורכי דינו ביקורת קשה במח"ש. "מפקירים את השוטרים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג שבט תשע"ה - 19:07 12/02/2015
גודל: א א א
שוטרים בהתפרעויות ברהט (פאנט)
שוטרים בהתפרעויות ברהט (פאנט)

מעצרו של השוטר החשוד בירי לעבר מתפרע בדואי ברהט לפני כחודש, הוארך היום (חמישי) עד ליום שני בשבוע הקרוב.

השוטר נעצר הבוקר לאחר חקירה סמויה של מח"ש ועל פי החשד ביצע ירי שלא כדין לעבר צעיר בדואי כבן 21, סמי אל ג'אער ברהט במהלך פשיטה משטרתית לתפיסת סוחרי סמים. לאחר שהשוטרים הגיעו למקום, התקבצו עשרות בדואים שהחלו ליידות אבנים וסלעים לעבר השוטרים ואף תקפו אותם במקלות. לאחר שביצעו ירי, הצליחו להימלט כששלושה שוטרים פצועים באורח קל.

ההתפרעויות ברהט, לפני כחודש (דוברות המשטרה)

במשטרה טוענים כי השוטר לא דיווח על הירי בזמן אמת ואף לאחר מכן מסר דיווח כוזב ושינה את גרסותיו מספר פעמים. לאחר האירוע, קיבלו מספר שוטרים במרחב הנגב, איומים לחייהם ובשל כך הוצמדה להם שמירה.

עורכי הדין ארז אבואב וגיל זחוח, המייצגים את השוטר מסרו בתגובה: "בשלב זה יש איסור פרסום מלא על כל פרט מפרטי החקירה ועל כן אנו מנועים מלהגיב", אמרו עורכי הדין והוסיפו "צר לנו שהמחלקה לחקירות שוטרים מפקירה את שוטריה וגורמת להם אבל וסכנה לחייהם".

שביתה ואיומים בעקבות מותו של המתפרע

בעקבות האירוע, הודיעו במגזר הערבי על שביתה כללית שערכה מספר ימים. במהלך הלוויתו של הצעיר, התפרעו אלפי בדואים ותקפו שוטרים שנקלעו בשגגה למקום. התקיפה כללה אבנים וירי ורק לאחר שהגיעו למקום כוחות משטרה גדולים, הצליחו השוטרים להיחלץ כששוטר אחד פצוע באורח קל.

בתחילה הודיעו במח"ש כי לא יפתחו בחקירה פלילית נגד השוטרים, אך לפני כשבוע הודיעה מח"ש כי שינתה דעתה וחמשת השוטרים נחקרו. הבוקר כאמור, נעצר אחד השוטרים והודה בחקירתו כי ביצע ירי שלא כדין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד