בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מח"ש עושה עוול כדי לרצות מגזר מסוים"

משפחתו של השוטר החשוד בירי על מתפרע בדואי ברהט, אומרת כי "מאיימים על החיים שלנו, המדינה מפקירה אותו"

  • אברהם שפירא
  • כ"ו שבט תשע"ה - 13:13 15/02/2015
גודל: א א א
בודד במערכה המשפטית. שוטר (דוברות המשטרה)
בודד במערכה המשפטית. שוטר (דוברות המשטרה)

לאחר שבית המשפט העליון דחה ביום שישי את הערר שהגישו חוקרי מח"ש שלא לשחרר את השוטר החשוד בירי לעבר מתפרעסמי אל ג'עאר ברהט, תוקפת משפחתואת המדינה והמשטרה על חוסר גיבוי מצידם והפקרתם של השוטרים באירוע.

בני משפחתו אמרו לוואלה חדשות, כי "אנחנו פגועים. רוב בני המשפחה שלנו היו לוחמים בצבא. הוא היה בעבודה וניסה לחשוף תחנת סמים ברהט, הוא לא היה בטיול. זה כמו במרמרה - המדינה צריכה לתת לשוטרים גיבוי". לדברי המשפחה, "אביו של השוטר פגוע מאוד מהמדינה. פשוט מפקירים את השוטרים שיצאו משם באמבולנסים. הוא (בנם) מתאר את האירוע בצורה קשה. זרקו עליו ועל חבריו אבנים, סלעים וברזלים ואף נשמעו יריות. אנחנו מאוכזבים. יש במשפחה שלנו ילדים קטנים שחשבו להיות לוחמים, אבל עכשיו הם ירצו להיות ג'ובניקים. פשוט חרצו את דינו לפני שהגיע בכלל לבית המשפט" אמרו במשפחה.

ביום שישי מתח בית המשפט העליון ביקורת חריפה על מח"ש על כך שבחרה לעצור את השוטר עוד לפני שהמכון הפתלוגי בירר האם אל-ג'ואער נהרג מירי או מדבר אחר. השוטר שוחרר ביום שישי לתנאי מעצר בית מגבילים בבית מלון ובמוצאי השבת הוא שב לחקירות מח"ש.

לאחרונה, קיבל השוטר החשוד יחד עם שישה מחבריו שהותקפו בידי המון ערבי ברהט, איומים קשים לחייהם. "ישנו חשש כבד שינסו לפגוע בנו. יש ניידות סביב הבית 24 שעות. גם אותו לא עוזבים השוטרים. יש בקרב בני המשפחה אנשי ביטחון שגם עוזרים באבטחה ואנחנו לא נותנים לאף אחד לצאת מהבית ללא ליווי", אמרו במשפחה.

ההתפרעויות ברהט (דוברות המשטרה)

"מח"ש עושים פה עוול רק כדי לרצות מגזרים מסוימים במדינה. כל שוטר שהיה מגיע לסיטואציה שכזו היה מתנהג כך. כמעט עשו בהם לינץ'. הוא רוצה להישאר במשטרה, הוא לא עשה שום דבר לא חוקי".

אל-ג'אער נהרג לפני כחודש, עת הותקפו מספר שוטרים בידי עשרות בדואים ברהט במהלך פשיטה משטרתית לתפיסת סוחרי סמים. המתפרעים תקפו את השוטרים במקלות עץ, אבנים וסלעים. רק לאחר הירי, הצליחו השוטרים להיחלץ מהמקום כששלושה מהם פצועים באורח קל.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד