בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עדויות השוטרים הוכחו כשקריות - הנער זוכה

נער שהואשם כי תקף שוטרים בהפגנה שנערכה בירושלים כנגד גיוס בני הישיבות, הציג תיעוד של האירוע המוכיח כי השוטרים שיקרו

  • אברהם שפירא
  • כ"ח שבט תשע"ה - 16:31 17/02/2015
גודל: א א א
מפגינים כנגד הגיוס. ארכיון (יוסי וייס, חדשות 24)
מפגינים כנגד הגיוס. ארכיון (יוסי וייס, חדשות 24)

שופטת בית משפט השלום בירושלים, חנה מרים לומפ, זיכתה נער חרדי שנעצר בהפגנות שנערכו בעיר לפני יותר משנה כנגד גיוס בני הישיבות, וזאת בטענה שעדויות השוטרים היו שקריות.

הנער הואשם כי יידה אבן לעבר השוטרים, תקף אותם והפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם. בכתב האישום נרשמו עדויות של שני שוטרים כנגד הנער שטענו כי הלה יידה לעברם אבנים, נמלט ולאחר מרדף הם תפסוהו.

אולם גרסת הנער, שהוכחה לאחר מכן, הייתה אחרת. על פי גרסתו של הנער, הוא אכל במסעדה יחד עם חבריו וכלל לא היה חלק מההפגנה שהתרחשה בסמוך. יותר מכך, הישיבה בה הוא לומד מתנגדת בהשקפתה להפגנות ונמנעה להשתתף בהם.

לאחר שסיים במסעדה צעד הנער לכיוון הישיבה בה הוא לומד. בדרך הצטרף אליו בחור נוסף והציע לו לצלם את ההפגנה במצלמה מהצד. לפתע, הבחינו השניים בקבוצת שוטרים שרצה לכיוונם. לדברי הנאשם, הוא ברח מהשוטרים משום שנבהל ולא הבין מדוע רודפים אחריו. הוא הכחיש שהתנגד למעצר והוסיף שלא נאמר לו מדוע הוא עצור. עוד טען, כי השוטר שביקש את תגובתו למעצר סירב לאפשר לו למסור את גרסתו מכיוון שביקש לעשות זאת באנגלית.

לכאורה עלול היה בית המשפט לפסוק לרעתו של הנער, אלאשגרסתו אומתה על ידי צלמי עיתונות שהיו במקום ותיעדו את האירוע.

לזכות הנער העידו שני חבריו ושלושה צלמים הציגו לביהמ"ש סרט ותמונות שמתעדים את המהומות והמעצר. בסרט ובתמונות נראה כי מי שליווה את הנאשם לניידת היה שוטר אחר ולא השוטרים שהעידו במשפט, וכן שהנאשם כלל לא התנגד למעצר, מה שהראה עיוות בעדויות השוטרים.

כאמור, זוכה הנער על ידי השופטת מכלל האישומים על ידי השופטת ועוד תיק נוסף לרשימת התיקים שמביישים את המשטרה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד