בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רב היישוב יקיר: "אדל תקבר בישוב"

למרות שבמנהל האזרחי סרבו לאשר את הקמת בית העלמין, בישוב יקיר מתכוננים לקבורה כמתוכנן. "אין בריה יכולה לעמוד במחיצתה של אדל"

  • אברהם שפירא
  • כ"ט שבט תשע"ה - 11:45 18/02/2015
גודל: א א א
אדל ביטון ה יקום דמה (באדיבות המשפחה)
אדל ביטון ה יקום דמה (באדיבות המשפחה)

הלווייתה של הילדה אדל ביטון הי"ד תתקיים בשעה 13:00 היום (רביעי) ביישוב מגוריה, יקיר שבשומרון, בבית העלמין הטרי. למרות העובדה כי המנהל האזרחי סרב לאפשר למשפחה את הקמת בית העלמין במקום, נערכים בישוב להכנת הקבר. מזכירות הישוב הקצתה שטח לבית עלמין ואף קידשה אותו לשם כך.

ביישוב מותחים ביקורת על התנהלות המנהל האזרחי בנוגע לקבורה. בשיחה עם הקול היהודי, אמר רב היישוב, הרב אהרון כהן כי "לא השתלנו על שום אדמה, זה אדמות היישוב. איזו מין חשיבה זאת? אנחנו יכולים למות פה ולא יכולים להיקבר פה?!" תמה הרב והוסיף, "האישור שלנו הוא מזה שאנחנו חיים בארץ ישראל, שהמנהל האזרחי ימצא את האישורים המתאימים לזה".

"אדל כמו הרוגי מלכות - אין בריה יכולה לעמוד במחציתה"

על עצם פטירתה של אדל הי"ד אומר הרב כי מדובר ב"כאב גדול מאוד. זה עוול ואבל שנפל על המשפחה, על היישוב כולו, על עם ישראל. זו ילדה שנרצחה מפיגוע טרור במאבק שלנו על ארץ ישראל. היא במעמד של הרוגי מלכות שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתם" אומר הרב. "אנחנו כואבים את הכאב הגדול אבל האמירה שלנו נשארת איתנה - היא מתה בשל היותה בת של עם ישראל ולכן המאבק הוא של כל עם ישראל".

"צריכה להיות אמירה ברורה וחזקה - אנחנו חיים פה וגדלים פה. עם ישראל חזר לארץ ישראל".

כזכור, אדל נפצעה באורח אנוש לפני כשנתיים כשערבים יידו אבנים לעבר רכב בו נסעה בשומרון. מאז אושפזה תקופה ארוכה בבית החולים השיקומי ברעננה ועברה תקופת שיקום נוספת בביתה שבישוב יקיר. בתחילת השבוע הדרדר מצבה באופן משמעותי בעקבות דלקת ריאות. הרופאים מסרו כי פציעתה מסבכת את החלמתה ואתמול היא הלכה לבית עולמה בגיל ארבע.

במנהל האזרחי הגיבו ומסרו כי "אנו משתתפים בצער המשפחה. המנהל האזרחי יסייע לאיתור מקום קבורה ככל הניתן".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד