בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין בריה יכולה לעמוד במחיצתה של אדל"

בהלוויתה של אדל ביטון הי"ד בישוב יקיר השתתפו היום (ד') מאות בני אדם. "נרצחת ממחבל שהתחיל את הרציחה לפני שנתיים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ט שבט תשע"ה - 15:15 18/02/2015
גודל: א א א

מאות מכרים, חברים בני משפחה ויהודים נוספים, הגיעו בשעות הצהרים (רביעי) ללוות את הילדה אדל ביטון הי"ד למנוחת עולמים בבית העלמין בישוב יקיר בשומרון. אדל, נפצעה אנושות לפני שבוע כאשר נער ערבי יידה אבן לעבר הרכב בו נסעה עם אמה ואחיותה. מאז עברה תקופת שיקום ארוכה ואתמול, לאחר שחלתה בדלקת ראות, נפטרה בעקבות הרושם שהשאירה עליה הפציעה.

"איך מספידים תינוקות שמגיל שנתיים נמצאת בהכרה חלקית? מה מספרים לה? מה היא הספיקה לעשות בחייה הקצרים?", ספד לה רב היישוב, הרב אהרון כהן. "אדל היקרה נרצחה ממחבל שהתחיל את רציחתה לפני שנתיים. המסר שלנו צריך להיות חד וברור, עם ישראל בא לפה בצו השם וישאר פה לנצח", הוסיף כהן. קודם לכן אמר הרב כהן לקול היהודי, כי "היא במעמד של הרוגי מלכות שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתם".

רכבם של משפחת ביטון שנתקע מתחת למשאית (הצלה יו"ש)

רפי, אביה של אדל, ספד לה "עם הכל אני מוכן להתמודד, רק לא עם הריק. לריק אין לי פיתרון. העצב והיגון יאכלו אותי. אבל, אתה, א-לוהים בדרכך - מי יגיד לך מה תעשה ואיך תנהג? והבאת אותי למקום הזה. חוסר אונים. צירפת אותי למשפחת השכול הכל כך גדולה בעם הזה. יכול להיות שאבא יחזור למסלול, ויכול להיות שלא. גם אם כן, אלו חיים של עצב. עכשיו מה שעומד לנגד עיני זה שעון חול שעליו אסתכל ואחכה לזמן שבו אצטרף אלייך. לכל המנחמים, גם שתיקה נחשבת כנחמה".

אדל ביטון הי"ד עם אחיה הקטן, בשלבי השיקום (באדיבות המשפחה)

"אדל פרצה דרך לבית עלמין ביקיר"

"בורא עולם, נתת לי מתנה ענקית, זכיתי בנשמה גדולה שזיכתה את עם ישראל ותמשיך לזכות גם בלכתה", אמרה אמה אדווה בדברי ההספד. "אדל יקרה שלי, את כל עולמי, אני רוצה שתדעי שאתמול ראיתי בעינייך את סבלך, כמה את נלחמת על כל נשימה ונשימה. בלבי הרגשתי שמשהו לא טוב עומד לקרות. כשהעלו אותך למחלקת טיפול נמרץ ישבתי עם עצמי וקראתי לקדוש ברוך הוא בקריאה חד משמעית - או לחיים או למוות. לא רוצה שתסבלי ככה. רציתי רק לטובתך, מגיע לך את הטוב ביותר. אז בורא עולם הכריע והחליט, ולקח אותך אליו".

אדל נטמנה בבית העלמין ביקיר, בית עלמין חדש שנפתח בשבילה. קודם לכן פנה המשפחה בבקשה לקוברה במקום, אך במנהל האזרחי סרבו לאפשר לה. למרות זאת, החליטו הוריה כי הם תיטמן בישוב. "אדל הספיקה להשפיע על עם ישראל בתפילות, והיום היא פרצה דרך לבית עלמין ביקיר", אמר הרב אהרון כהן. בהמשך פנה הרב להוריה של אדל ואמר: "רפי היקר, קרעת את השמיים בצעקה ובתפילה שלך. רפי ואדווה היקרים, אני יודע שתדעו להמשיך בחיים ולהאיר באורה של אדל".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד