בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: דקר 12 יהודים בתל אביב

כתב אישום הוגש היום (ה') נגד ערבי כבן 23 שביצע את פיגוע הדקירה לפני כחודש

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ל' שבט תשע"ה - 13:29 19/02/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בתל אביב (דוברות המשטרה)
זירת הפיגוע בתל אביב (דוברות המשטרה)

פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום נגד חמזה מתרוך, ערבי כבן 23 מטול כרם שביצע את פיגוע הדקירה בקו 40 בעיר לפני חודש.

על פי כתב האישום, מתרוך פנה למספר מחבריו והציע להם להשתתף עמו בביצוע פיגוע נגד יהודים, אך אלו דחו אותו. עוד נאמר, כי מתרוך השתתף במספר תהלוכות של חמאס באזור מגוריו וביקר במסגדים במטרה לפגוש פעיל חמאס שינחה אותו לבצע פיגוע.

עוד בנושא:
מדוע לא נורה המחבל ברגע שזוהה?
אביו של מבצע הפיגוע אתמול – מחבל

זירת הפיגוע בתל אביב (נדב גולדשטיין, סוכנות תצפית)

בא' שבט השנה, נסע מתרוך למחסום חווארה בשומרון כשהוא מצויד בסכין ובמברג. שם עלה על רכב שהוביל אותו לאזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב ומשם עלה על קו 40. "הנאשם המתין מספר דקות על מנת שהנהג יגביר את מהירותו, מתוך כוונה שפגיעה בו תביא לפגיעה גם בכלי רכב אחרים בכביש", נכתב באישום. "הוא קם, שלף את הסכין, ניגש לנהג האוטובוס ודקר אותו מספר דקירות בבית החזה, מתוך כוונה לגרום למותו. הנאשם הסתובב בעוד האוטובוס ממשיך בנסיעתו והחל לדקור את הנוסעים".

"עם רדתו מהאוטובוס החל הנאשם לרוץ לכיוון רחוב יצחק שדה. במהלך מנוסתו, הבחין הנאשם באחת מנוסעות האוטובוס שנדקרה על ידו, נמלטת מהמקום. הנאשם שב ותקף אותה בגבה. הנאשם המשיך בבריחתו כשכוחות המשטרה דולקים אחריו. למרות האמור, לא נרתע הנאשם ומשהבחין בעוברת אורח שצועדת ברחוב, תקף אותה ודקר אותה בחלק האחורי של צווארה. הנאשם נעצר רק לאחר מרדף בסופו נורה ברגלו על ידי כוחות הביטחון".

בשלב זה צוות של אנשי יחידת נחשון כבר היה בעקבותיו, אך הלוחמים חששו לבצע ירי. רק לאחר שנדקרה צעירה נוספת, ירה אחד הלוחמים באוויר ולאחר מכן ברגלו של המחבל. לאחר כל הסאגה הזו נוטרל המחבל ומיד לאחר מכן פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים וולפסון בחולון. מאז, היה מאושפז שם תקופה ארוכה והדיונים בהארכת מעצרו התקיימו בהעדרותו. בדיון הנוכחי, בו הוגש נגדו כתב האישום, הופיע המחבל לראשונה כשהוא מובל על ידי לוחמי השב"ס שתפסו אותו.

בפיגוע נפצעו 12 יהודים, כאשר חלקם אושפזו במצב קשה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד