בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המנהל האזרחי בונה עיר ערבית בבקעה

במנהל האזרחי מתכננים להקים בקרוב עיר חדשה על אדמות מדינה בבקעת הירדן. בניית העיר צפויה לגרום להשתלטות ערבית על איזור נרחב ולסכן את הישובים היהודים הנאחזים באיזור. ראש מועצת בקעת הירדן: " בצורה הברורה ביותר, העיר הזו לא תקום בשטחנו"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ד' סיון תשע"ג - 12:07 13/05/2013
גודל: א א א
בקעת הירדן (Tamarah)
בקעת הירדן (Tamarah)

מוסרים את הארץ: התסכול מבעיית הפזורה הבדואית בבקעת הירדן והרצון לפתח "מדינה פלסטינית", מוביל את מדינת ישראל לקידום תכניות למסירת שטחים ובניית ערים ערביות הרחק מעיני הציבור. כך לדוגמא העיר ראוובי ההולכת ונבנית באיזור הישובים עטרת ונווה צוף.

הבוקר פורסם כי עיר נוספת צפויה לקום במימון מדינת ישראל בבקעת הירדן. העיר צפויה לקום סמוך לישוב מבואות יריחו המהווה חסימה להתפתחות העיר יריחו לכיוון איזור בנימין. "זה רעיון מטורף לחלוטין. הקמת העיר בנקודה הזאת תעטוף אותנו ועלולה לסכן את קיומו של הישוב", סיפר לקול היהודיתושב מבואות יריחו.

בשלב ראשון יאכלסו את העיר בדואים שבנו מבנים לא חוקיים באיזור. על פי התכנון,אל שטח הסמוך לישוב מבואות יריחו בבקעת הירדן, יקובצו על ידי המנהל האזרחי שבטים בדואים מרחבי יהודה ושומרון. הבדואים המתגוררים כעת במבנים בלתי חוקיים בפזורה בבקעת הירדן ובשאר שטחי יו"ש יקובצו לעיר החדשה שתקרא "נועמה". במקום יכשיר המנהל 1,140 מגרשים על שטח בגודל 1,800 דונם. כמובן, על חשבון המדינה.

גורם בלשכתו של האלוף איתן דנגוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחי יו"ש, טען בפני אתר וואלה, כי "מדובר בתכנית מתאר הנמצאת בסמוך לשטחי E, שמטרתה לעשות סדר בנוגע לבנייה הבלתי חוקית "הפלסטינית" המתקיימת על שטחי C וכך לשפר את מרקם החיים הפלסטיני".

בוואלה מדווחים, כי התכנית כבר עברה את אישורו של שר הביטחון הקודם, אהוד ברק, להפקדה במנהל האזרחי לצורכי התנגדויות, והיא צפויה לעבור בוועדת המשנה להתיישבות במנהל בחודשים הקרובים.

דוד אלחיאני, ראש המועצה האזורית בבקעת הירדן אמר לוואלה, כי בשטחו לא תקום העיר ויהי מה. "זה מתן פרס לעבריינים. אם זו הדרך של המנהל האזרחי להקים יישובים חדשים, אז גם אנחנו נתחיל להתנהג בצורה דומה. אני אומר את זה בצורה הברורה ביותר, העיר הזו לא תקום בשטחנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד