בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הר הבית: המשטרה מעכבת יהודים מלעלות

כמאה יהודים ניסו היום לעלות להר הבית לקראת חג הפורים, רובם נשאר בחוץ. "אני הספקתי לעלות, אבל הייתי ראשון" מתאר חיים ברוש פעיל בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית'

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ג אדר תשע"ה - 14:37 04/03/2015
גודל: א א א
התור בכניסה להר הבית היום
התור בכניסה להר הבית היום
הבוקר (רביעי) הסתרך סמוך לשער המוגרבים בירושלים תור ארוך של יהודים שביקשו לעלות להר הבית לקראת פורים ותענית אסתר. בעקבות הנהלים הנוקשים, רבים חיכו בתור זמן רב ורבים עוד יותר כלל לא הספיקו לעלות.

"לא רציתי שהברכה על הטבילה תהיה ברכה לבטלה, אז קמתי בארבע בבוקר והגעתי לשער המוגרבים אחרי תפילה בשעה 7:15, רבע שעה לפני שהשער נפתח", מספר חיים ברוש בשיחה עם הקול היהודי. אני הספקתי לעלות כי הגעתי ראשון, אבל הרבה אנשים נשארו בחוץ".

ברוש מספר כי הבוקר הגיעו למעלה מ-100 איש שחיכו בתור, אך רובם כלל לא הספיקו לעלות. "בהתחלה השוטר מוטי, שאחראי על הכניסה, הוציא את כולם מתחת לסככה, בגשם ואז לקח מצלמה והתחיל לעשות פרובוקציות. הוא צילם את כולם במקום לקחת תעודות זהות ולהתחיל בהליך הבידוק הקבוע לפני העלייה".

ברוש מספר, כי מלבד הבידוק הקפדני, השער נפתח בבוקר רק ב-7:30 ובצהרים שוב למשך שעה רק ב-12:30 כאשר רק אז מתחיל הבידוק הארוך שגוזל עוד כעשרים דקות. המשטרה מאפשרת למבקרים יהודים להכנס להר בקבוצות שלא עולות על חמישה אנשים, דבר שמגביר את זמן העמידה בתור.

ברוש הוא פעיל בתנועת 'סטודנטים למען הר הבית'. הוא לומד באוניברסיטת בר אילן ומספר על הפעילות. "היום ומחר אנחנו עושים עליות גדולות לכבוד פורים. נרשמו 60 סטודנטים ממכללות ואוניברסיטאות בכל הארץ. ערבים ראו את הפרסומים שלנו והפיצו תמונות שלנו עם איומים על חיינו בעברית ובערבית".

"הם פרסמו פוסטר גדול של ארנון סגל וראשי התנועה עם איומים בעברית וערבית. אנו מקבלים הודעות פרטיות למייל ולפייסבוק עם איקסים על הפנים שלנו והמשטרהלא פועלת בנושא".

האיומים כנגד הפעילים

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד